نامه رئیس پیشین انرژی اتمی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو: موضع اسرائیل را در تقابل با ایران تضعیف می‌کنید

نامه رئیس پیشین انرژی اتمی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو: موضع اسرائیل را در تقابل با ایران تضعیف می‌کنید
دوشنبه 29 اسفند 1401 - 16:14

زیو اسنیر به نتانیاهو درباره پیامدهای اصرار بر پیشبرد اصلاحات قضایی هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

صدها هزار صهیونیست در دو ماه و نیم اخیر علیه لایحه اصلاحات قضایی به خیابان‌ها آمده اند.
به گزارش العالم، به نقل از روزنامه یدیعوت اخرونوت، زیو اسنیر، رئیس پیشین کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو هشدار داد تغییرات قضایی که کابینه کنونی در دستور کار قرار داده است، موضع رژیم صهیونیستی را در تقابل با ایران تضعیف می‌کند.
زیو اسنیر که در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ از سوی بنیامین نتانیاهو به ریاست کمیسیون اتمی این رژیم منصوب شده بود، این نامه را روز یکشنبه به نتانیاهو ارسال کرد.
بنیامین نتانیاهو ششمین دورهٔ نخست‌وزیری خود را با تشکیل یک ائتلاف از تندروهای مذهبی دست راستی آغاز کرده که قصد ایجاد تغییرات در زیرساخت‌های قضایی این رژیم را دارند.
مخالفان، تغییرات قضایی را «کودتا» نامیده و نسبت به «فروپاشی» اسرائیل» هشدار می‌دهند.
زیو اسنیر در نامهٔ خود به نخست‌وزیر به چهار هدف اصلی که نتانیاهو در اولین نشست کابینهٔ خود در دسامبر اعلام کرده، اشاره کرده است: جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای؛ بازگرداندن «امنیت و حکمرانی» به اسرائیل؛ کاهش هزینه‌های بالای زندگی و قیمت مسکن؛ و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با کشورهای دیگر.
اسنیر در نامهٔ خود نوشته است که «در آن نشست، اصلاحات قضایی حتی ذکر نشد و اکنون تمرکز بر ایجاد تغییرات گسترده در قوه قضاییه، توانایی نتانیاهو را برای دستیابی به اهداف کلیدی که او مطرح کرده است، به ویژه در زمینه مقابله با ایران، تضعیف خواهد کرد».
رئیس پیشین کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی افزود: «رقابت استراتژیک با ایران مستلزم به‌کارگیری تمام منابع اسرائیل و پیشبرد قدرت آن از لحاظ نظامی، اقتصادی، دیپلماتیک و اجتماعی است. ایران در حال تقویت موقعیت و توانایی‌های خود در زمینه هسته‌ای، روابط با روسیه و چین، مقابله با تحریم‌ها و موارد دیگر است. همه اینها در حالی است که غرب به رهبری آمریکا مشغول رقابت با چین، جنگ در اروپا، مبارزه با روسیه و بحران انرژی است.»
تعداد زیادی از مقام‌های ارشد پیشین رژیم صهیونیستی که از منصوبان سابق بنیامین نتانیاهو بوده‌اند نیز نسبت به پیامدهای امنیتی، اقتصادی و دیپلماتیک ناشی از تغییرات قضایی هشدار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها