نگرانی وزیر خارجه آمریکا از پهپادهای ایرانی

نگرانی وزیر خارجه آمریکا از پهپادهای ایرانی
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 02:43

وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه هفت شخص و نهاد مرتبط با صنایع پهپادی و نظامی ایران، مدعی شد که پهپادهای ایرانی منطقه غرب آسیا را بی‌ثبات می‌کنند.

العالم-آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد چهارشنبه از قدرت صنعت هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

بلینکن در صفحه توئیتر خود با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نوشت: «پهپادهای ایرانی منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند. امروز ما هفت نهاد و شخص را که [صنایع] پهپادی ایران و دیگر برنامه‌های تسلیحاتی آن را حمایت می‌کنند، تحریم کردیم».

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر سه‌شنبه اعلام کرد اسامی سه فرد و چار نهاد را در فهرست تحریم‌های مربوط به ایران قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۲ شهروند ایران و یک شهروند ترکیه به عنوان افراد تحریم‌شده دیده می‌شود. خزانه‌داری آمریکا همچنین چهار شرکت را تحریم کرده که سه مورد آنها در ایران و یک مورد در ترکیه مستقر هستند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد «شبکه خرید مرتبط با برنامه پهپادی و تسلیحاتی ایران» را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها