اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به سوء‌استفاده از فضای مجازی در جنگ غزه

اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به سوء‌استفاده از فضای مجازی در جنگ غزه
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 23:47

جنگ رژیم صهیونیستی با ساکنان غزه در سال 2021 برای ارتش این رژیم یک رسوایی جدید به ارمغان آورده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از آسوشیتدپرس، با گذشت چند روز از آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با ساکنان غزه در سال 2021، ارتش این رژیم استقرار سربازانش را در جبهه دیگری نیز آغاز کرد: یک عملیات مخفی رسانه‌های اجتماعی برای تمجید از کمپین بمباران ارتش در منطقه ساحلی غزه.

ارتش این رژیم روز چهارشنبه اذعان کرد در مسیر راه‌اندازی کمپین نفوذ مخفیانه در رسانه‌های اجتماعی در تلاش برای بهبود نگرش عمومی صهیونیست‌ها نسبت به عملکرد اسرائیل در این درگیری، «اشتباه» کرده است.

این کمپین آنلاین که با شکست مواجه شد، یکی از چندین اقدام جنجالی ارتش اسرائیل در جنگ خونین 11 روزه بود. در این درگیری‌ها بیش از 260 فلسطینی شهید شدند و 13 صهیونیست به هلاکت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی غزه را بمباران کرد و سربازان فلسطینی نیز به سوی سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل راکت پرتاب کردند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص برای نخستین بار روز چهارشنبه این عملیات رسانه‌های اجتماعی را افشا کرد و گزارش داد که ارتش از حساب‌های جعلی برای پنهان کردن منشأ کمپین و جلب مخاطبان در توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک استفاده کرده است.

به گفته کارشناسان، گرچه ارتش رژیم صهیونیستی به کرات از حساب‌های غیر معتبر رسانه های اجتماعی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد کشورهای عربی و فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی استفاده کرده است، این نخستین بار است که یک کمپین نفوذ نظامی، شهروندان صهیونیست را هدف قرار می‌دهد.

اما اوری کول، کارشناس کمپین‌های دیجیتالی، در این خصوص گفت این افشاگری می‌تواند به این موضوع اشاره داشته باشد که ارتش پیشتر نیز از این تاکتیک به طور مخفیانه علیه صهیونیست‌ها استفاده کرده است.

با این حال، تمام تلاش‌های ارتش بی‌نتیجه ماند. هاآرتص گزارش داد که این هشتگ نتوانست مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد و تعداد کمی لایک و اشتراک به دست آورد. کارشناسان می‌گویند کمپین‌های نفوذ آنلاین موفق با استفاده از هویت‌های جعلی، به سال‌ها زمان نیاز دارند و باید صدها هزار دلار برای موفقیتشان هزینه شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعتراف کرد که از «تعداد محدودی» حساب‌های جعلی در طول یک روز «به منظور افزایش افشاگری» استفاده کرده است.

ارتش با این ادعا که از زمان جنگ تاکنون از این تاکتیک استفاده نکرده است، گفت: «در گذشته، مشخص شد که استفاده از این حساب‌ها اشتباه بوده است.»

پربیننده ترین خبرها