یحیی سریع: آمریکا و انگلیس باید خاک یمن را ترک کنند

یحیی سریع: آمریکا و انگلیس باید خاک یمن را ترک کنند
پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 17:19

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که انگلیس و آمریکا باید تهدیدهای رهبر یمن را جدی بگیرند و خاک این کشور را ترک کنند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش پایگاه خبری انصارالله، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (پنجشنبه) بار دیگر به آمریکا و انگلیس و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که باید خاک این کشور را ترک کنند.

این پایگاه خبری به نقل از سریع گزارش داد، رزمایشی که برگزار شد، آخرین رزمایش نخواهد بود و در راستای آمادگی همه گردانهای نیروهای مسلح یمن است.

وی با بیان اینکه پیام این رزمایش به ملت یمن این است که ارتش و نیروهای مسلح آنان در نهایت آمادگی قرار دارند تا با هر تجاوزی مقابله کنند، ادامه داد: در خصوص کشورهای متجاوز و در صدر آنان آمریکا، عربستان و امارات هم پیام این رزمایش این است که اگر اهل صلح هستید، ما هم اهل صلحیم، ولی اگر به دنبال جنگ هستید، ما هم در میدان حضور داریم و آماده هستیم.

این فرمانده یمنی با تأکید بر اینکه قبل از این رزمایش با بعد از آن متفاوت خواهد بود، افزود: همه یگانهای نظامی پهپادی، موشکی، هوایی و زمینی در این رزمایش شرکت خواهند داشت و در راستای اعلام آمادگی برای هر جنگی است؛ چه در ماه رمضان باشد یا ماههای دیگر.

سریع دشمنان یمن را در برابر دو گزینه دانست و گفت: یا باید صلح کنند که ملت یمن خواستار این مسئله است. یا اینکه به تکبر و عناد خود ادامه دهند. این رزمایش با هشتمین سالگرد ایستادگی [در برابر ائتلاف سعودی] همزمان شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص تحرکات اخیر آمریکا و انگلیس هم تأکید کرد: آمریکا و انگلیس با مشارکت اسرائیل در حال برگزاری رزمایش دریایی هستند. این رزمایش در پاسخ به رزمایش مذکور است. آمریکا باید بفهمد که وقتی رهبر یمن حرفی می‌زند، صرفا در حد کلام نیست، بلکه آن را عملی می‌کند. لذا اگر آمریکا و انگلیس را تهدید می‌کند که باید کشور ما را ترک کند، باید این تهدیدها را جدی بگیرد.

به گزارش فارس، نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه به مناسبت نهمین سالگرد ایستادگی در برابر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی رزمایشی برگزار کردند که همه یگانهای نظامی این کشور در آن حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها