تداوم اعتراضات علیه نتانیاهو؛

هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند

هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند
پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 17:40

اعتراضات گسترده به طرح‌های جنجالی قضایی نتانیاهو در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رویترز، صهیونیست‌ها روز پنج‌شنبه در اعتراض به اصلاحات اساسی در سیستم قضایی توسط کابینه بنیامین نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند، راه‌ها را در سراسر سرزمین‌های اشغالی مسدود و در محکومیت این اقدام، کمپین چند ماهه اعتراضی خود را تشدید کردند.
هزاران نفر از معترضان که پرچم‌هایی را حمل می کردند، در یک خیابان تل‌آویو راهپیمایی و آمد و شد را در اواسط یک روز کاری متوقف کردند. گروه کوچکی در یک خیابان بیرون بندرگاه لاستیک‌ها را آتش زدند و برای مدت کوتاهی مانع از حرکت کامیون‌ها شدند. پلیس تظاهرکنندگان را از جاده مقابل یک مرکز کنفرانس خارج کرد.

اعتراضات علیه نتانیاهواعتراضات از ابتدای سال جاری میلادی و زمانی که کابینه راستگرای تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، قانون جدیدی را ارائه کرد که اختیارات دیوان عالی را محدود می کند، تشدید شده است.
این طرح باعث ایجاد نگرانی در مورد سلامت زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی در داخل و خارج شده است. نیروهای ذخیره نظامی به تظاهرات پیوسته اند و مقامات ارشد وزارت دارایی این هفته نسبت به یک واکنش نگران‌کننده اقتصادی هشدار دادند.
در قدس اشغالی، جمعیتی در امتداد دیوارهای شهر قدیمی تجمع کردند و ماکت عظیمی از اعلامیه به اصطلاح استقلال رژیم صهیونیستی را از آن آویزان کردند.
در این میان، نتانیاهو به تصویب قوانین و اصلاحات قضایی خود ادامه داد که محدود کردن قدرت دیوان عالی را برای لغو قوانین شامل می‌شود. روز پنجشنبه همچنین قانونی در کنست تصویب شد که شرایط برکناری نخست‌وزیر را محدود و دشوار می‌کند.

پربیننده ترین خبرها