حماس خواستار محافظت از الاقصی در برابر یورش صهیونیست ها شد

حماس خواستار محافظت از الاقصی در برابر یورش صهیونیست ها شد
پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 21:38

هشام قاسم از اعضای کادر رهبری جنبش حماس در خارج از فلسطین، یورش امروز (پنجشنبه) دهها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان همزمان با اعمال محدودیت های شدید علیه نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

العالم _ فلسطين

"هشام قاسم" عضو برجسته جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی با حمایت و پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی و دستگاه های امنیتی مستلزم حضور گسترده مردم ما در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان و تلاش برای ممانعت از یهودی سازی مقدسات و تاکید بر هویت عربی و اسلامی آن است. مردم ما در طول سالهای گذشته به رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان ثابت کردند که فلسطین همچنان عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

وی افزود: مقاومت در تمام مراحل درگیری با رژیم صهیونیستی ثابت کرد که دژ مستحکمی برای دفاع از مردم ، مساله فلسطین و مقدسات در برابر صهیونیستها است. مقاومت برای مقابله با دشمن به منظور ممانعت از یهودی سازی مسجد الاقصی و یا تغییر هویت دینی و تاریخی آن آمادگی کامل دارد.

هشام قاسم از نهادهای بین المللی و حقوقی خواست تا برای رفع محدودیتهایی که رژیم صهیونیستی علیه مردم قدس شریف اعمال می کند، وارد عمل شوند. وی گفت: صیونیست ها می کوشند تا فلسطینیان را از انجام شعائر دینی و عبادی خود بازدارند؛ اقدامی که با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

پربیننده ترین خبرها