کشته و ناپدید شدن ده ها سوری در حمله داعش

کشته و ناپدید شدن ده ها سوری در حمله داعش
جمعه 4 فروردين 1402 - 23:28

در حمله عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در مرکز سوریه، 15 تن کشته و ده ها تن ناپدید شدند.

العالمسوریه

به گفته مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر، هفت غیرنظامی و هشت مسلح در حمله عناصر داعش به جمعی که درحال جمع آوری قارچ ترافل در ریف شرقی استان حماه بودند ، کشته شدند.

براساس این گزارش، 40 نفر در این حمله ناپدید شده اند و هنوز اثری از آنان نیست.

قارچ ترافل، یک قارچ غده ای شکل زیرزمینی و کمیاب می باشد که طعم و بوی قوی و فوق العاده ای دارد و به جهت کمیاب بودن و پرورش سخت و محدود آن، بسیار باارزش و لوکس می باشد.

این قارچ معمولا در عمق ۳۰ سانتیمتری در خاک و نزدیک به ریشه برخی گیاهان و درختان (نظیر درخت بلوط) می‌روید.

قارچ ترافل حاوی بیش از ۱۵ نوع پروتئین و ویتامین است و اندازه این قارچ از یک فندق تا یک پرتقال متغیر است و همچنین این قارچ شکلی غده ای و شبیه به سیب‌ زمینی دارد.

انواع مختلف این قارچ زیر زمینی در رنگ‌ های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه یافت می‌شود که نوع سیاه و سفید آنها کمیاب تر و گران بهاتر می باشد. پرورش این قارچ مشکل است و زمان بر به همین جهت در مناطق کمی از جهان فقط این قارچ را پرورش می دهند و بیشتر به صورت وحشی و پیدا کردن در طبیعت تامین می شود ، از این رو کمیاب بوده و قیمت بالایی دارد.

از زمان جمع آوری قارچ در ماه فوریه، داعش هواره کارگران را در صحرای سوریه هدف قرار می دهد و طی این حملات ، ده ها نفر جان خود را از دست داده اند.

در اواسط ماه فوریه ، 68 نفر درجریان جمع آوری قارچ ترافل بر اثر حمله داعش به حومه شرقی حمص، جان خود را از دست دادند.

عده ای دیگر نیز بر اثر انفجار مین های متعلق به این گروه افراطی در زمان سلطه داعش بر این منطقه جان باختند.

با توجه به شرایط اقتصادی مردم سوریه که از 12 سال درگیر جنگ هستند، و قیمت بالای این قارچ ، اهالی مناطق صحرای سوریه با وجود خطرهایی از سوی داعش جان آنان را تهدید می کند، همچنان به جمع آوری این قارچ درفصل خود ادامه می دهند که تا ماه آوریل ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها