اظهارات عجیب لوید آستین درباره اشغال سوریه برای دفاع از مردم آمریکا

اظهارات عجیب لوید آستین درباره اشغال سوریه برای دفاع از مردم آمریکا
شنبه 5 فروردين 1402 - 10:48

خبر: “همانطور که رئیس‌جمهور جو بایدن تصریح کرد، ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از مردم خود انجام خواهیم داد و همیشه در زمان و مکان مناسبی پاسخ خواهیم داد“. این بخشی از اظهارات لوید جیمز آستین، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به حملات روز پنجشنبه (3 فروردین ماه 1402) ارتش این کشور در سوریه است.

تحلیل:

-ما نمی‌دانیم دولت آمریکا چگونه از مردم خود در سوریه دفاع می‌کند؟ سوریه چه زمانی مردم آمریکا را تهدید کرد؟ چرا لوید آستین ماهیت تهدیداتی را که سوریه برای مردم آمریکا ایجاد می‌کند، فاش نکرد؟

-چیزی که می‌دانیم این است که طبق اظهارات مقامات آمریکایی، ارتش آمریکا در قالب ساختگی ائتلاف بین‌المللی و به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شد ولی در نهایت این سوریه و همپیمانانش بود که توانستند داعش را سرکوب کنند.

-آمریکا با اشغال یک کشور مستقل، چگونه از ملت خود در آن کشور دفاع می‌کند که هزاران کیلومتر با ایالات متحده فاصله دارد و از سوی دیگر، بهانه اشغالگری یعنی داعش، دیگر از بین رفته است؟!

-بدیهی است است که حملات مکرر آمریکا به پایگاه‌های ارتش سوریه و متحدانش در سوریه و همچنین حملات رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های سوریه، در راستای حمایت آشکار و علنی از مزدوران خود و گروه‌های تروریستی به‌ویژه گروه داعش انجام می‌شود.

-جامعه جهانی به خوبی می‌داند که حضور ارتش آمریکا در سوریه اشغالگری محض است و داعش نه تنها بهانه‌ای برای این اشغالگر است، بلکه هدف اول و آخر آن تجزیه و تضعیف سوریه در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است که این هدف، با سرقت نفت سوریه به نفع مزدوران و گروه‌های تکفیری و برای تغییر بافت جمعیتی سوریه محقق می‌شود.

-از سوی دیگر، رهبری سوریه و ارتش و همپیمانان آن و همچنین ملت سوریه و تمام ملت‌های عربی و اسلامی از همان روز نخست، به ابعاد توطئه آمریکایی- صهیونیستی پی برده‌اند و لذا اجازه نخواهند داد که آمریکا واقعیتی را بر این کشور تحمیل کند که با منافع کشور و ملت سوریه و دیگر ملت‌های منطقه در تضاد باشد، در چنین شرایطی هیچ راهی در مقابل رهبر تروریسم جهانی ( آمریکا) به جز خروج از سوریه و منطقه وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها