اختلافات درباره طرح اصلاحات قضایی به کابینه نتانیاهو نیز کشیده شد

اختلافات درباره طرح اصلاحات قضایی به کابینه نتانیاهو نیز کشیده شد
يکشنبه 6 فروردين 1402 - 14:19

وزیر جنگ اسرائیل، روز گذشته از "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم خواست که طرح جنجالی اصلاحات قضایی را متوقف کند.

العالم - فلسطین اشغالی

"یوآو گالانت" هشدار داد که شکاف فزاینده بر سر این لایحه در "حال نفوذ به درون ارتش و آژانس‌های امنیتی است و این یک خطر آشکار و فوری و واقعی برای امنیت اسرائیل است و من از آن حمایت نمی‌کنم".

گالانت اظهار داشت که "باید تغییرات بزرگی از طریق گفت‌وگو صورت بگیرد. به خاطر امنیت، باید این فرایند را متوقف کرد و باید جلوی اصلاح نظام قضایی تا بعد از عید پاک گرفته شود".

او در ادامه گفت:‌ "من نگران هستم. شاهدم که چگونه منشأ قدرت ما (ارتش) در حال تحلیل است و به عنوان وزیر اسرائیل شاهد شکافی هستم که عمیق می‌شود".

سخنان گالانت در حالی مطرح شد که عصر دیروز تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف فلسطین اشغالی علیه طرح اصلاحات قضایی برگزار شد. برخی منابع، شمار مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کردند.

در پی مخالفت یوآف گالانت با این طرح، "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز از نتانیاهو خواست که او را برکنار کند.

بن گویر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: گالانت در برابر تهدیدهای این هرج و مرج‌طلبان تسلیم شد. آنها به نافرمانی نظامی دعوت می کنند و از ارتش به عنوان یک ابزار چانه‌زنی استفاده می‌کنند، من از نخست‌وزیر می‌خواهم که فورا او را برکنار کند.

طبق این گزارش، بنیامین نتانیاهو که از پنجشنبه گذشته به انگلیس سفر کرده، به این موضع‌گیری گالانت واکنشی نشان نداده است.

"یولی ادلشتاین" و "دیوید بیتان" دو نماینده عضو حزب حاکم لیکود از درخواست یوآو گالانت حمایت کردند. آنها می‌گویند "درصورت موافقت فراگیر گروه‌های مختلف از تغییرات قضایی حمایت می‌کنند".

پربیننده ترین خبرها