اعتراضات گسترده در تل آویو به دنبال برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

اعتراضات گسترده در تل آویو  به دنبال برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
دوشنبه 7 فروردين 1402 - 09:37

پس از برکناری «یوآو گالانت» وزیر جنگ توسط نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، ده ها هزار شهرک نشین در شهرهای اصلی سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

اعتصاب بخش بهداشت و درمان و توقف پرواز ها از فرودگاه بن گوریون

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که بخش بهداشت و درمان در رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب نامحدود زد و پرواز هواپیما ها از فرودگاه بن گوریون متوقف شد.

از سوی دیگر، پلیس رژیم صهیونیستی خیابان کابلان در تل آویو را مسدود کرد؛ قرار است تظاهرات بزرگی در مقابل کنست برگزار شود.

به تعویق افتادن گفتگوی مطبوعاتی نتانیاهو

نتانیاهو اظهارات مطبوعاتی خود درباره اصلاحات قضایی را به تعویق انداخت. در نشست نتانیاهو با سران احزاب ائتلاف حاکم، از نتانیاهو درخواست شد تا از برکناری وزیر جنگ صرف نظر کند.

از سوی دیگر ایتامار بن گویر وزیر به اصطلاح امنیت اسرائیل تاکید کرد که اصلاحات قضایی نباید متوقف شود و نباید در برابر آشوبگران تسلیم شویم.

لیبرمن خواستار برکناری نتانیاهو و تشکیل ائتلاف جدید شد

لیبرمن تاکید کرد در صورت عدم استعفای نتانیاهو و یاریف لیوین{وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی} ، از حزب لیکون می خوام تا نتانیاهو را برکنار کند و ائتلافی جدید تشکیل دهد.

رسانه های اسرائیلی تاکید کردند که اگر یاریف لیوین {وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی} استعفا دهد، تظاهرات هواداران راست افراطی آغاز خواهد شد که به سرنگونی کابینه منجر می شود.

هواداران راست افراطی نیز از برگزاری تظاهراتی در حمایت از کابینه نتانیاهو خبر دادند.

هرتزوگ خواستار توقف اصلاحات قضایی شد

از سوی دیگر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به جمع مخالفان نتانیاهو پیوست و اعلام کرد که "من خواستار توقف اصلاحات قضایی برای حفظ وحدت اسرائیلی ها هستم".

شبکه عبری زبان 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وکیل نتانیاهو در پرونده فساد به او اطلاع داده که در صورت ادامه اصلاحات قضایی، دفاع خود از وی را متوقف خواهد کرد.

دانشگاه های رژیم صهیونیستی در اعتراض به اصلاحات قضایی اعتصاب کردند و درهای خود را بستند.

احتمال می رود نتانیاهو توقف اصلاحات قضایی را اعلام کند

آمیت سگال از فعالان رسانه ای رژیم صهیونیستی گفت که پیش بینی می شود که نتانیاهو تا دو ساعت دیگر اعلام کند که اصلاحات قانونی را متوقف می کند.

از سوی دیگر، حزب صهیونیسم دینی تاکید کرد که با توقف اصلاحات قضایی مخالفت می کند و آن را نوعی تسلیم شدن در برابر هرج و مرج طلبان دانست.

شهرک نشینان معترض جاده های اصلی در تل آویو و جاده های میان تل آویوو و قدس اشغالی را مسدود کردند.

هزاران معترض روز یکشنبه در تل آویو، بیت المقدس، حیفا و دیگر شهرها بلافاصله پس از اعلام برکناری «یوآو گالانت» وزیر جنگ، به خیابان ها آمدند؛ گالانت رسماً از کابینه نتانیاهو خواست طرح خود برای اصلاح سیستم قضایی را متوقف کند، چراکه باعث ایجاد تفرقه بزرگ در بین صهیونیست ها شده است.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که پلیس این رژیم دستور داده است تا نیروهای نظامی کمکی در سراسر تل آویو افزایش یابد و پلیس هر کسی را که در خشونت شدید و خرابکاری دست داشته باشد دستگیر خواهد کرد.

طبق این گزارش، بازرس کل ارتش جلسه ای برای بحث در مورد پیامدهای امنیتی اخراج گالانت برگزار خواهد کرد.

از سوی دیگر، اپوزیسیون رژیم اشغالگر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو از خط قرمزها عبور کرده و «امنیت اسرائیل نمی‌تواند ابزاری برای بازی سیاسی وی باشد».

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «تا زمانی که اقدام جدی برای توقف تغییرات در سیستم قضایی صورت نگیرد، همچنان به اعتراضات ادامه می دهیم و آن را متوقف نخواهیم کرد؛ گالانت از سمت وزارت خود برکنار شد زیرا جرات این را داشت که حقیقت را بگوید.»

پربیننده ترین خبرها