گزارش العالم از راهپیمایی گسترده مردم یمن در 'روز ملی پایداری'

دوشنبه 7 فروردين 1402 - 13:27

مردم یمن در استان‌های مختلف این کشور در آستانه نهمین سالگرد مقاومت و پایداری در برابر تجاوزات مستمر علیه یمن، به خیابان ها آمدند.

العالم - یمن

مردم مقاوم یمن در صعده و سایر استان های این کشور در هشتمین سال مقاومت در برابر ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی علیه یمن، راهپیمایی های گسترده ای برای اعلام پایبندی به آرمان هایشان، نفی اشغالگری و محاصره یمن، برگزار کردند. آنها در عین حال به کشورهای متجاوز نسبت به عواقب ادامه تجاوز به یمن هشدار دادند.

"یحیی الحمران" سرپرست استانداری صعده به شبکه العالم گفت: امروز روزی است که تجاوزگران جنگ خود را علیه کشور عزیز ما و مردم بزرگ ما آغاز کردند، آنها فکر می کردند که می توانند یمنی ها را نابود سازند، آنها را به زانو درآورند و برده آمریکا و اسرائیل کنند؛ اما درمقابل یمنی ها از آن روز تاکنون ثابت کردند که دلاورمردانی هستند که جز دربرابر خدا سرخم نمی کنند و سجده نمی کنند. یمنی ها حضور ظالم در کشورشان را نمی پذیرند و زیر سلطه هیچکس زندگی نخواهند کرد.

دفتر حقوق بشر در استان صعده بار دیگر آمار جنایات دشمن در صعده را به جهانیان یادآور شد؛ این جنایات هولناک در صعده برای محاکمه قاتلانی که در لباس انسانیت و انسان دوستی پنهان شده اند، کافی است.

"یحیی الخطیب" مدیرکل دفتر حقوق بشر در استان صعده گفت: جنایات علیه غیرنظامیان طی هشت سال به بیش از 12421 شهید و مجروح رسیده است.

مردم یمن همانطور که در هشت سال گذشته در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه، هوشیار و ثابت قدم بودند، در آغاز سال نهم نیز همچنان تأکید می‌کنند که در مقابله با دشمن در همه سطوح و میدان ها، هوشیارتر و استوارتر خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها