تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بن فرحان و ناامیدی صهیونیست ها

تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بن فرحان و ناامیدی صهیونیست ها
دوشنبه 7 فروردين 1402 - 13:38

تماس تلفنی وزیر خارجه ایران با همتای سعودی وی و بررسی آخرین تحولات مربوط به توافق بین دو کشور و فراهم کردن مقدمات دیدار بین دو طرف در ماه رمضان، به منزله تأکیدی مضاعف بر عزم دو کشور برای اجرای توافق تاریخی و از سر گرفتن روابط دیپلماتیک بین دو کشور و کنار گذاشتن اختلافات گذشته و تأمین منافع دو ملت و ملت های منطقه است.

العالم - کشکول

این تماس تلفنی میان حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان همچنین نشان داد که امید دشمنان منطقه از جمله رژیم صهیونیستی به شکست این توافقنامه - که با نظارت چین به امضا رسیده است – امیدی واهی است؛ زیرا این توافقنامه تمام خلأهایی را که این رژیم سعی داشت با استفاده از آنها به منطقه نفوذ کند و بین کشورهای منطقه تفرقه بیندازد، از بین برد.

همه کشورهای منطقه می دانند که اگر اختلافات موجود را کنار بگذارند و مشکلات بین خود پایان دهند، رژیم صهیونیستی هیچ روزنه ای برای نفوذ پیدا نخواهد کرد. اگر مداخله خارجی ها از جمله آمریکا در منطقه نبود، هیچ مشکلی بین کشورهای منطقه به وجود نمی آمد. آمریکا این مشکلات را ایجاد کرد تا راه نفوذ به منطقه را برای رژیم صهیونیستی باز کند.

به این ترتیب می توان فهمید که چرا از میان همه کشورها، فقط آمریکا و رژیم صهیونیستی با توافق ایران و عربستان مخالف هستند و حتی رژیم صهیونیستی آن را یکی سیلی به سیاست های خود در منطقه توصیف کرده است و آمریکا را به دلیل جلوگیری نکردن از امضای این توافق به خیانت متهم کرده است. همه این شواهد نشان می دهند که اگر توافق و همبستگی بر منطقه حاکم شود – که هدف از امضای توافق بین ایران و عربستان هم همین است – اثری از رژیم صهیونیستی در منطقه باقی نخواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها