چرا نتانیاهو، طرح قضائی خود را مسکوت گذاشت و آیا مخالفان دست از اعتراض خود بر می دارند؟

چرا نتانیاهو، طرح قضائی خود را مسکوت گذاشت و آیا مخالفان دست از اعتراض خود بر می دارند؟
سه شنبه 8 فروردين 1402 - 14:42

نتانیاهو در تنگنایی افتاده که خروج از آن دشوار است. وی پس از برکناری وزیر جنگ و به راه افتادن موج اعتراضات مخالفان خشمگین، دستپاچه شد و تصمیم گرفت اجرای طرح قضائی خود را متوقف کند.

العالم نظرکده

برخی پژوهشگران سیاسی بر این باورند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل، فقط دو گزینه دارد، یا اینکه کابینه اش سقوط کند یا اینکه اصلاحات قضایی را متوقف کند، بنابراین برای حفظ قدرت ، از توقف موقت طرح اصلاحات قضایی برای خرید زمان و تلاش برای متفرق کردن مخالفان با جذب بنی گانتز به جای اسموتریچ و ایتمار بن گویر خبر داد.

پژوهشگران سیاسی افزودند: نتانیاهو انتظار این حجم از مخالفت‌ها و تظاهرات مردمی در سرزمین‌های اشغالی را نداشت، زیرا این تظاهرات، سرزمین‌های اشغالی را فلج کرد، به‌ویژه که این مخالفت‌ها به اعضای حزب لیکود هم رسید.

پژوهشگران سیاسی بر این باورند که اعتراضات و مخالفت‌ها داخل رژیم اشغالگر اسرائیل متوقف نخواهد شد زیرا بیشتر ساکنان سرزمین های اشغالی مخالف نتانیاهو هستند و هدف اصلی مخالفان از این اعتراضات نه تنها متوقف کردن پروژه اصلاحات قضایی، بلکه سرنگونی کابینه نتانیاهوست.

پژوهشگران سیاسی افزودند جامعه صهیونیستی با تفرقه های شدیدی مواجه است و این شکاف ها آن را به ورطه سقوط می کشاند.

ناظران مسائل اسرائیل نیز به نوبه خود می گویند حوادث روز دوشنبه در سرزمین های اشغالی، در 70 سال گذشته بی سابقه بوده زیرا همه درها جز توقف طرح اصلاحات قضایی را به روی نتانیاهو بسته است.

ناظران مسائل اسرائیل تأکید دارند که شکاف داخل رژیم اشغالگر به حدی گسترش یافته که راه را برای صدور بحران به خارج از رژیم به روی نتانیاهو بسته است.

برخی تحلیلگران سیاسی به نوبه خود می گویند نتانیاهو با گستاخی خود و پیش نویس اصلاحات قضائی جامعه صهیونیستی را تحریک کرده است.

تحليلگران سياسي تاكيد دارند رژیم صهیونیستی با خطر هویتی یعنی همان تضادهاي دروني و بيروني روبروست و اين تضادها منجر به نابودي آن خواهد ‌شد.

تحلیلگران سیاسی افزودند بحران داخلی رژیم اشغالگر، تضادهای جامعه صهیونیستی را که غرب تا کنون پوشش می‌داده و همچنین تضاد رژیم اشغالگر با واشنگتن و لندن را آشکار کرده است زیرا نتانیاهو توصیه هایی آنها را برای آرام کردن اوضاع نپذیرفت و آن را دخالت در امور داخلی دانست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها