اپوزیسیون خواستار لغو کامل اصلاحات قضایی نتانیاهو هستند، نه تعلیق موقت آن

سه شنبه 8 فروردين 1402 - 21:47

علیرغم تعلیق طرح اصلاحات قضایی از سوی نتانیاهو ، اپوزیسیون در این باره هشدار داده و با «دام» نامیدن اقدام نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل، از هواداران خود خواستند به تظاهرات ادامه دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

با گذشت بیش از 12 هفته تظاهرات و تحرکات توده ای در داخل سرزمین های اشغالی، اتحاد بی سابقه اتحادیه های کارگری با بازرگانان، مخالفت سیاسی رسمی به رهبری لاپید گانتز و پیوستن صهیونیست ها به نیروهای معترض به دیکتاتوری، نتانیاهو اعلام کرد که به طور موقت قانون اصلاحات قضایی را به حالت تعلیق در می آورد.

در بزرگترین رویداد در تاریخ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو مجبور شد در برابر تحولات جامعه صهیونیستی سر خم کند.

بیانیه نتانیاهو مبنی بر تعلیق اصلاحات قضایی، ابتدا با استقبال محتاطانه مخالفان مواجه شد، اما برخی از آنها این توقف موقت را به عنوان یک تله توصیف کردند؛ بنابراین اعتراضات در خیابان ها برای لغو نهایی اصلاحات و نه توقف موقت، همچنان ادامه یافت.

سیاست زمان خریدن نتانیاهو نشان می دهد فاشیسم به عنوان ویژگی اول رژیم صهیونیستی، در کابینه و اندیشه وزرا رسوخ کرده است.

نکته مهم این است که نیروهای سازمان یافته در داخل کابینه تمایل دارند نیروهای مسلح خود را تشکیل دهند و تاکنون بن گویر رئیس نیروهای یهودی افراطی توانسته است با قدرت خود، نیرویی مسلح با عنوان "گارد ملی" ایجاد کند.

در حقیقت این یک اعلام رسمی درباره پیدایش یک نیروی فاشیستی است که در آینده برای سرکوب هر تظاهرات آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها