عبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه مسکو؛

دریچه مذاکرات برجام همچنان «باز» است

 دریچه مذاکرات برجام همچنان «باز» است
چهارشنبه 9 فروردين 1402 - 08:36

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه مسکو در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت توافق هسته ای میان ایران و غرب گفت : «دریچه گفت‌وگو کماکان باز است و یکی از موضوعات گفت‌وگو با لاوروف مسئله برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهدتشان می‌باشد».

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک ، همزمان با ورود وزیر خارجه ایران به فرودگاه مسکو در بامداد چهارشنبه، امیر عبداللهیان با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های خبرنگاران درباره مناسبات دو کشور پاسخ داد.

بر اساس این گزارش ، وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران از دستاورد مثبت یک سال گذشته مناسبات مسکو و تهران سخن گفت و توسعه برنامه دفاعی را یکی از اولویت‌های فیمابین دو کشور دانست.

امیر عبداللهیان همکاری دفاعی ایران و روسیه را یکی از موضوعات مشترک فیمابین و در دستور کار گفت‌وگوهای دو کشور اعلام کرد و افزود «همکاری ما ضد هیچ کشوری نخواهد بود.»

امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران افزود «ارزیابی ما از مناسبات دو کشور به ویژه در یک سال و نیم گذشته، ارزیابی کاملاً مثبتی است. حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.»

وی ادامه داد: «پرونده‌های متنوع روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و گردشگری، امنیتی و دفاعی کاملاً فعال شده و دو طرف در همه این بخش‌ها از پیشرفت مناسبات در راستای منافع دو ملت و دو کشور ابراز رضایت داریم.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف همتای روس خود به مسکو سفر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها