کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و غرب کشور/ بارش باران در نقاط مختلف

کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و غرب کشور/ بارش باران در نقاط مختلف
چهارشنبه 9 فروردين 1402 - 11:23

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌ های ساحلی خزر و غرب کشور همچنین بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

العالم - ایران

صادق ضیائیان، درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌ شود و در سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف باران رخ خواهد داد.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۹ و ۱۰ فروردین) افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که جمعه (۱۱ فروردین) سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: شنبه (۱۲ فروردین) نیز در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از روز یکشنبه (۱۳ فروردین) تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین) کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان ، همچنین در این دو روز به سبب باد شدید پدیده گردوخاک در استان‌های غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد که در دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد : آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین) صاف تا کمی ابری و در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و در روز جمعه (۱۱ فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد به‌تدریج ابری، بارش باران و افزایش باد گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ فروردین) شهرکرد با دمای ۲- و ۳- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها