وب سایت آمریکایی: ساده ترین راه برای حفظ جان نیروهای آمریکایی درسوریه، بازگرداندن آنها به وطنشان است

وب سایت آمریکایی: ساده ترین راه برای حفظ جان نیروهای آمریکایی درسوریه، بازگرداندن آنها به وطنشان است
چهارشنبه 9 فروردين 1402 - 14:04

تارنمای آمریکایی «آنتی وار» (ضد جنگ) ساده‌ترین راه  برای محافظت از نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه در برابر حملات بیشتر را بازگرداندن هر چه سریع‌تر آن‌ها به وطنشان می داند.

العالم - آمریکا

این وب سایت آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن همچنان از مبارزه ادعایی خود با گروه تروریستی داعش به عنوان بهانه ای گمراه کننده برای توجیه حضور غیرقانونی نظامیانش در خاک سوریه استفاده می کند.

ران پل، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008، در مقاله ای در این سایت، نوشت که درهفته گذشته حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه افزایش یافته و ممکن است حملات بیشتری علیه 900 سرباز آمریکایی مستقر در سوریه صورت گیرد. دفعه بعد ممکن است تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی‌ کشته شوند.

پل با اشاره به اصلاحات اخیر در روابط عربستان و ایران که با میانجیگری چین، دشمن سرسخت واشنگتن حاصل شد ، گفت : تغییرات اساسی درخاورمیانه دریک ماه گذشته، نشان می دهد که تداوم اشغالگری امریکا در سوریه و عراق امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: آمريكا اين بخش عظيم سوريه را كه نفت و كشاورزی در آن وجود دارد ، اشغال كرده تا شركت های چند مليتی آمريكايی از سرقت منابع طبيعي سود ببرند. این امر مانع از استفاده سوریه از ثروت های طبیعی خودش جهت بازسازی این کشور می شود؛ واضح است چرا آمریکا در خاورمیانه محبوبیت زیادی ندارد!

این نویسنده تصریح کرد: پایان اشغال خاورمیانه توسط آمریکا در راه است و هر چه زودتر متوجه این موضوع شویم، بهتر است. ما نمی خواهیم با دخالت در سیاست کشورهای خاورمیانه و اشغال سرزمین هایشان، منابع آنها را به سرقت ببریم. آمریکایی ها برای دفاع از آمریکا در برابر همه دشمنان به ارتش پیوستند، اما از سوی مقامات فاسد پایتخت برای اشغال سرزمین های خارجی و سرقت نفت آنها مورد سوء استفاده واقع شده است. شاید به همین دلیل است که ارتش آمریکا نمی تواند به اهداف خود دست یابد.

رینولدز تصریح کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مارس 2019 اعلام کرد که داعش نابود شده است، اما این گونه که دولت آمریکا روند کنترل میادین نفتی سوریه را تسریع کرده، به این معنی است که حتی اگر داعش از بین برود، آمریکا به بهانه جلوگیری از بازگشت تروریست ها همچنان به اشغال بخش هایی از سوریه ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها