وزیر فرهنگ لبنان: توافق " عربستان و ایران" نعمت است

وزیر فرهنگ لبنان: توافق
جمعه 11 فروردين 1402 - 13:21

وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد توافق ایران و عربستان مایه خیر و برکت است که با آن منطقه یک قطبی باقی نخواهد ماند و لبنان بار دیگر با کشورهای دیگر بر اساس برابری و تمایل متقابل تعامل مثبت خواهد کرد.

العالم - لبنان

محمد وسام المرتضی در دیدار با هیئتی از سندیکای سردبیران مطبوعات لبنان به ریاست جوزف القصیفی رئیس اتحادیه سردبیران مطبوعات این کشور گفت: توافقی که اخیراً در چین میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، موهبتی است که اجرای سریع آن از محاسن آن بود و بازتاب های مثبت آن بر لبنان بسیار مهم است و مهم ترین نوید این توافق ،این است که منطقه دیگر تحت الشعاع دستور کار یکجانبه نخواهد بود که حاصلش ویرانی، تفرقه افکنی ، درگیری و جنگ افروزی در منطقه برای تامین منافع کشورهای غربی و تثبیت حضور اسرائیل است.

وی افزود این توافق همچنین نوید بخش این است که لبنان بر اساس دو اصل برابری و تمایل متقابل، همکاری مثبت خود را با همه کشورهای عربی از سر خواهد گرفت.

این وزیر لبنانی خاطرنشان کرد لبنان باید در مرحله بعدی در زمینه اطلاع رسانی آگاهانه و مسئولانه تلاش کند و به مردم لبنان آگاهی دهد و برای حفظ وحدت با وجود تنوع گروهی در لبنان و حمایت از خانواده و ارزش ها کمک کند.

در این دیدار، مسائل عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که المرتضی مسائل متعددی را با محوریت موضع آمریکا و اروپا در قبال بحران آوارگان سوریه مطرح کرد.

شرکت کنندگان گفتند موضع آمریکا و اروپا نشان دهنده امتناع آنها از بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان وتلاش برای گنجاندن آنان در جامعه لبنان است.

آنان افزودند این موضع گیری همزمان با محاصره شدید لبنان و لبنانی ها و حمله بیمارگونه رسانه های مزد بگیر، ناامیدی و یاس را به ویژه در دل مسیحیان ایجاد می کند تا آنها را مجبور به مهاجرت کند که هدف از آن ایجاد تغییرات جمعیتی است که در صورت تحقق، ممکن است به از بین رفتن موجودیت لبنان و سپس از بین رفتن توان مقاومت و به خطر افتادن بقای آن منجر شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها