دیدار نماینده حماس با سفیر ایران در بیروت

دیدار نماینده حماس با سفیر ایران در بیروت
سه شنبه 8 فروردين 1402 - 17:16

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دفتر این جنبش در بیروت دیدار کرد.

العالم - لبنان

در دیدار "احمد عبدالهادی" نماینده جنبش حماس در لبنان با "مجتبی امانی" ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت ، "کرم الله مشتاقی" مشاور سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ، "جهاد طه " معاون مسئول سیاسی حماس در لبنان و "ایمن شناعه" مسئول پرونده روابط ملی و "مشهور عبدالحلیم " عضو رهبری سیاسی این جنبش حضور داشتند.

احمد عبدالهادی نماینده جنبش حماس ضمن خیرمقدم به سفیر ایران در بیروت ، از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و مقاومت آنها تشکر و قدردانی کرد.

دو طرف فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه مسلمانان تبریک گفتند.

"عبدالهادی" در این دیدار ضمن ارائه توضیحات کاملی از آخرین تحولات مربوط به موضوع فلسطین گفت : مردم فلسطین همواره در معرض اقدامات تجاوزکارانه بی سابقه قرار داشته و دارند و کابینه تندروی صهیونیستی فعلی راه را برای قلدری و عربده کشی شهرک‌نشینان در خیابان‌های کرانه باختری و قدس فراهم کرده است و درنتیجه ، ملت فلسطین راهی جز مقابله با رژیم اشغالگر و مقاومت در برابر اقدامات تجاوزکارانه آن ندارد.

نماینده جنبش حماس ، سفیر جمهوری اسلامی ایران را در جریان افزایش فعالیت های مقاومت در کرانه باختری قرار داد و تاکید کرد : انقلاب مردم فلسطین در کرانه باختری آغاز شده و هیچکس نخواهد توانست مانع آن شود.

نماینده جنبش حماس اظهار داشت : تمام توطئه‌هایی که علیه مقاومت ملت فلسطین طراحی شده ، ناکام خواهد ماند ، زیرا این مقاومت به یک قیام و رویکرد میدانی تبدیل شده که صرفا با بیرون راندن شهرک نشینان از کرانه باختری به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد : مقاومت فلسطین در غزه ، سپر دفاعی و شمشیر اهالی غزه باقی خواهد ماند.

عبدالهادی همچنین با اشاره به لزوم اقدام اونروا در تصویب یک طرح اضطراری فوری و پایدار برای آوارگان فلسطینی گفت : اردوگاه‌ های فلسطینی ها در لبنان ، در نتیجه افزایش تلاش‌های بین همه گروه‌های فلسطینی در لبنان ، از ثبات امنیتی برخوردار شده اند.

نماینده جنبش حماس همچنین از توافق میان ایران و عربستان استقبال کرد و آن را گامی مهم در مسیر یکپارچه کردن ملت های عربی و اسلامی دانست و گفت که این توافق به نفع امنیت و ثبات در منطقه عربی و اسلامی خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد که این توافق ، تاثیرات مثبتی بر آرمان فلسطین داشته باشد.

سفیر ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از استقبال خوب نماینده حماس از وی ، گفت که جمهوری اسلامی به روابط خود با حماس و سایر گروه های مقاومت افتخار می کند و آرمان فلسطین برای جمهوری اسلامی از اولویت برخوردار است.

امانی تاکید کرد : به رغم همه فشار ها ، جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از حمایت از فلسطین و مقاومت فلسطینی ها دست برنخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها