بایدن از اظهارنظر درباره اتهامات ترامپ خودداری کرد

بایدن از اظهارنظر درباره اتهامات ترامپ خودداری کرد
شنبه 12 فروردين 1402 - 06:37

رئیس جمهور آمریکا از اظهارنظر درباره لایحه اتهامات ترامپ و محاکمه وی خودداری کرد.

العالم - آمریکا

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از اظهار نظر درباره لائحه اتهامات مطرح شده علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و محاکمه وی خودداری کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید در این باره گفت: «هیچگونه اظهار نظری درباره ترامپ ندارم».

باید در پاسخ به این سوال که آیا نگران اعتراضات درباره محاکمه ترامپ است، گفت: «نه، درباره لایحه اتهامات ترامپ صحبت نمی‌کنم».

هیأت عالی منصفه دادگاه منهتن، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را به جرم پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کرد.

ترامپ اولین رئیس جمهور سابق آمریکا خواهد بود که به جرائم کیفری متهم می‌شود.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت که احتمالا طی روزهای آینده کیفرخواست علیه ترامپ اعلام می‌شود.

وکیل شخصی رئیس جمهور سابق آمریکا با تایید اعلام جرم دادگاه منهتن علیه ترامپ، گفت که این اتهام رسماً به آنها ابلاغ شده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد، ترامپ که پیشتر هر گونه تخلفی را رد کرده و به تحقیقات درباره خودش حمله کرده بود، انتظار می‌رود هفته آینده تسلیم مقامات شود.

دستیاران ترامپ می‌گویند او اکنون در عمارت خود موسوم به «مارئه-لاگو» در ایالت فلوریدا حضور دارد و از شنیدن خبر اعلام جرم علیه خود غافلگیر شده است.

دونالد ترامپ درباره اقدام دادگاه بیانیه‌ای شدیدالحن منتشر کرد و با بیان اینکه این اتهام سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، مدعی شد که این اتهام‌زنی نتیجه عکس خواهد داشت و این نیرنگ دموکرات‌هاست.

وی ادعا کرد: «من کاملا بی‌گناه هستم و اتهام علیه من در راستای دخالت در نتیجه انتخابات و رویکرد تعقیب سیاسی است».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها