نخستین واکنش ترامپ به اتهامات دادگاه منهتن

نخستین واکنش ترامپ به اتهامات دادگاه منهتن
جمعه 11 فروردين 1402 - 03:13

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه اتهام پرداخت حق‌السکوت علیه او، سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، مدعی شد دموکرات‌ها در طول دهه‌ها بارها تقلب کرده‌اند.

العالم - آمریکا

اقدام دادگاه بزرگ ایالات نیویورک در اعلام جرم علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، با واکنش تند او همراه شد.

ترامپ در بیانیه‌ای شدیدالحن با بیان اینکه این اتهام سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، ادعا کرد که این اتهام‌زنی نتیجه عکس خواهد داشت و این نیرنگ دموکرات‌هاست.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی مدعی شد: «من کاملا بی‌گناه هستم و اتهام علیه من در راستای دخالت در نتیجه انتخابات [ریاست جمهوری ۲۰۲۰] و رویکرد تعقیب سیاسی است».

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه این اتفاق هرگز در تاریخ این کشور رخ نداده، اظهار داشت: «اتهام‌زنی من برای [جو] بایدن [رئیس جمهور آمریکا] نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا او سعی دارد مرا از طریق قوه قضائیه تحت تعقیب سیاسی قرار دهد».

ترامپ ادامه داد: «این سابقه تاریخی درخواست کیفرخواست برای رئیس جمهور سابق، گواه فریبکاری و نیرنگ دموکرات‌هاست. آنها در طول دهه‌ها بارها تقلب کرده‌اند، از جمله جاسوسی در مبارزات انتخاباتی من».

تیم حقوقی رئیس جمهور سابق آمریکا در این‌باره گفت: «احضار ترامپ ممکن است ظرف چند روز آینده باشد و منتظر اعلام رسمی کیفرخواست هستیم».

شبکه «سی‌ان‌ان» نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: «ترامپ از اعلام جرم علیه خود غافلگیر شد زیرا در حال آماده‌سازی بیانیه‌ای بود تا اواخر امشب منتشر شود».

ساعتی پیش بود که هیأت عالی منصفه دادگاه منهتن، ترامپ را به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا به جرائم کیفری - به دلیل پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن - متهم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها