وزرای خارجه مصر و سوریه چه مسائلی را مورد مناقشه قرار دادند؟

وزرای خارجه مصر و سوریه چه مسائلی را مورد مناقشه قرار دادند؟
شنبه 12 فروردين 1402 - 21:40

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و سوریه درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و توافق آنها بر سر توسعه کانال‌های ارتباطی میان دمشق و قاهره خبر داد.

العالم ـ مصر

به نقل از پایگاه خبری العهد، در بیانیه وزارت خارجه مصر در این باره آمده است: در رایزنی‌های قاهره میان «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و «سامح شکری» همتای مصری وی جنبه‌های مختلف روابط دوجانبه و راه‌های پیشبرد و تقویت آن و همچنین تعدادی از پرونده‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این بیانیه المقداد و شکری همچنین درباره راه‌هایی کمک به ملت سوریه برای بازگرداندن وحدت و حاکمیت آنها بر کل سرزمین خود و مواجهه با چالش‌های موجود رایزنی کردند.

وزارت خارجه مصر در ادامه گزارش داد: شکری بر حمایت کامل قاهره از تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی فراگیر و همه جانبه بحران سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

شکری همچنین گفت که حل و فصل سیاسی فراگیر بحران سوریه مستلزم پایان یافتن مداخلات خارجی در این کشور است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه مصر همچنین آمده است که وزرای خارجه مصر و سوریه درباره تشدید کانال‌های ارتباطی میان دو کشور در سطوح مختلف توافق کردند.

فیصل المقداد نیز در دیدار با همتای مصری خود ابراز امیدواری کرد که مرحله بعدی با همبستگی بیشتر اعراب با سوریه همراه باشد تا این کشور بتواند بر بحران خود غلبه کند.

تلویزیون سوریه همچنین اندکی پیش اعلام کرد که وزرای خارجه مصر و سوریه از توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کردند.

وزیر خارجه سوریه صبح امروز شنبه پس از حدود ۱۲ سال وارد کشور مصر شد. پیش از این وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه اعلام کرده بود که این سفر به دعوت سامح شکری انجام می‌شود و در جریان این سفر در مورد تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور برادر و آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وزیر امور خارجه مصر ۲۷ فوریه گذشته از دمشق بازدید کرد و پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ابلاغ کرد.

سفر المقداد به قاهره، نخستین سفر رسمی وزیر امور خارجه سوریه به مصر از زمان آغاز بحران و توطئه خارجی این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می‌آید.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها