زلنسکی و مردم اوکراین از نگاه آمریکایی‌ها!

زلنسکی و مردم اوکراین از نگاه آمریکایی‌ها!
شنبه 12 فروردين 1402 - 22:35

“اوکراین بالاخره تسلیم خواهد شد و قبل از اینکه ملت اوکراین کار او را تمام کنند او به اسرائیل فرار خواهد کرد. ملت اوکراین بالاخره متوجه خواهد شد که بازیچه بوده است”. این اظهارات یک مقام سیاسی یا نظامی و یا یک روزنامه‌نگار روس نیست؛ بلکه توییت لوکاس گیدج، یک نظامی کهنه‌کار یگان تفنگداران دریایی آمریکا است.

العالم - درگوشی

چنین نظری در مورد شخص ولودیمیر زلنسکی، رئيس‌جمهوری اوکراین، در آمریکا غیرعادی نیست بلکه مشابه چنین نظراتی و حتی تندتر از آن را می‌توان به وفور در شبکه‌های اجتماعی و حتی مطبوعات آمریکا مشاهده کرد، و اکثر این صاحب‌نظران نیز از میان نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا هستند که آشکارا زلنسکی را مسئول وضعیت حاکم بر اوکراین می‌دانند.

در اظهارنظری بسیار مشابه آنچه که گیدج گفته است، اسکات ریتر، افسر پیشین اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا می‌گوید: اوکراینی‌ها که از سیاست‌های کی‌یف به ستوه آمده‌اند باید علیه زلنسکی انقلاب کنند.

این نظرات گزافه‌گویی نیست؛ زیرا جامعه جهانی می‌بیند که چگونه اوکراین ۲۵ درصد از خاک خود را که عمدتا روس‌نشین بوده، از دست داده و هزاران شهروند اوکراینی جان‌شان را از دست داده‌اند و زیرساخت‌های این کشور نابود شده‌اند. در حالی‌که می‌بینیم مقامات آمریکایی همچنان بدون توجه به بلایایی که بر سر مردم اوکراین آمده است و با هدف تضعیف روسیه، بر ادامه جنگ به اوکراین فشار می‌آورند و آخرین این مقامات آمریکایی ژنرال مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا است که علیرغم اعتراف خود مبنی بر اینکه نیروهای اوکراینی قادر به بیرون راندن نیروهای روسی از سرزمین‌هایی که وارد شده‌اند نیستند، می‌گوید: "اوکراینی‌ها باید بتوانند مقر فرماندهی دریای سیاه روسیه در شبه‌جزیره کریمه را هدف حمله قرار دهند"!!. انگار میلی می‌گوید که آمریکا تا آخرین قطره خون سرباز اوکراینی، با روسیه خواهد جنگید.

بسیاری معتقدند که اظهارات ژنرال میلی مهر تاییدی بر سخنان ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه است که پیشتر گفته: اوکراینی‌ها صرفا اقلام مصرفی ناتو هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها