در سایه رشد روزافزون مقاومت ادامه اشغال کرانه باختری چه فایده ای دارد؟

در سایه رشد روزافزون مقاومت ادامه اشغال کرانه باختری چه فایده ای دارد؟
سه شنبه 15 فروردين 1402 - 13:45

کارشناسان و ناظران معتقدند که حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری تلاشی است برای جلوگیری از رشد فزاینده مقاومت که این رژیم را درباره ادامه اشغال کرانه باختری با وجود چنین هزینه گزاف دچار تردید کند.

العالم - نظرکده

رهبران حماس می گویند حمله رژیم صهیونیستی به فلسطینی های کرانه باختری، واکنشی است به حمایت بی دریغ مردمی از مقاومت در این منطقه از فلسطین.

رهبران حماس خاطرنشان کرده اند که جنایات این رژیم در واقع حرکتی مذبوحانه و نومیدانه از سوی رژیم صهیونیستی ظرف 40 سال گذشته است که امروز با روی کار آمدن کابینه ای متشکل از وزرای جنایتکار شدت بیشتری گرفته است.

رهبران حماس تشریح می کنند که رژیم اشغالگر در مقابل رشد فزاینده مقاومت در کرانه باختری دچار شوک و سردرگمی شده است. این رژیم تصور می کرد که می تواند با عملیات های پراکنده و مقطعی مقاومت را در هم بشکند اما خود را در مقابل مقاومتی قدرتمند و برخوردار از حمایت مردمی دید.

برخی رهبران حماس خاطرنشان می کنند که سردرگمی کابینه رژیم اشغالگر، برخی طرف های دیگر در این رژیم را به فکر تلاش برای جایگزینی این دولت سست و آشفته انداخته است و همین موضوع باعث جنایات وتجاوزات بیشتری از سوی طرف های مختلف صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری شده است.

رهبران جهاد اسلامی هم معتقدند که ادامه مقاومت صرفا خواست این جنبش نیست بلکه خواسته همه ملت فلسطین است.

آنها خاطرنشان می کنند که جز با مقاومت نمی توان طور دیگر در برابر این رژیم ایستاد. مقاومت تنها راه مهار دشمن و جلوگیری از جنایات او علیه این ملت است.

آنها می گویند مشکلات نتانیاهو فقط به تظاهرات داخلی علیه او منحصر نمی شود حتی اگر این تظاهرات فروکش کند، منطقه آماده تغییرات گسترده ای است که به نفع ملت فلسطین است.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی هم با اشاره به تحولات گسترده و رشد روزافزون مقاومت در کرانه باختری، تأکید می کنند که تغییر شکل و ساختار مقاومت از تحرکات مردمی و پرتاب کردن سنگ به درگیری های مسلحانه و استفاده از سلاح و مواد منفجره، تحولی گسترده و عمیق و جدید به شمار می رود که این رژیم را درباره ادامه اشغال کرانه باختری با این حجم از هزینه دچار تردید کرده است.

پربیننده ترین خبرها