آمادگی روسیه برای دیدار لاوروف و همتای آمریکایی

آمادگی روسیه برای دیدار لاوروف و همتای آمریکایی
سه شنبه 15 فروردين 1402 - 15:06

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو برای دیدار سرگئی لاوروف با وزیر خارجه آمریکا در مقر سازمان ملل آمادگی دارد.

العالم - اروپا

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو مشکلی برای دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در حاشیه نشست اوایل اردیبهشت سازمان ملل در نیویورک ندارد.

رسانه‌های روسیه از اظهارنظر واسیلی نبنزیا نماینده دائم این کشور در سازمان ملل درباره احتمال دیدار وزرای خارجه مسکو و واشنگتن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تاس، نبنزیا در یک نشست خبری اعلام کرد که روسیه برای دیدار احتمالی سرگئی لاورف و آنتونی بلینکن در جریان سفر ۲۴ و ۲۵ آوریل (چهارم و پنجم اردیبهشت) به نیویورک برای حضور در سازمان ملل آمادگی دارد.

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که انجام این دیدار منوط به درخواست آمریکایی‌ها برای انجام چنین ملاقاتی است.

او گفت: «فکر می‌کنم (دیدار لاوروف و بلینکن) به دو عامل بستگی دارد. اول اینکه وزیر (خارجه) بلینکن در آن زمان کجا خواهد بود و (عامل دوم) توانایی و تمایل وی برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان».

واسیلی نبنزیا طی نشست خبری در مقر سازمان ملل اعلام کرد که مسکو هرگز «از هرگونه ملاقات با افرادی که خواهان چنین دیدارهایی هستند، فرار نکرده است».

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: «اگر چنین دیداری درخواست شود، فرض من این است که وزیر خارجه لاوروف با وزیر خارجه بلینکن دیدار خواهد کرد».

اظهارات نبنزیا درباره دیدار احتمالی وزرای خارجه روسیه و آمریکا در شرایطی انجام شده که روابط دو کشور در نتیجه جنگ اوکراین به شدت تیره شده است.

از سوی دیگر، ریاست دوره‌ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل به رغم مخالفت‌های اوکراین و متحدان غربی، از ابتدای ماه جاری میلادی آغاز شده و رسانه‌های روسی پیش از این احتمال سفر لاوروف به نیویورک خبر داده بودند

فارس

پربیننده ترین خبرها