جهاد اسلامی: حمله موشکی اولین پیام به تل آویو در واکنش به حوادث مسجدالاقصی بود

جهاد اسلامی: حمله موشکی اولین پیام به تل آویو در واکنش به حوادث مسجدالاقصی بود
چهارشنبه 16 فروردين 1402 - 13:25

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شلیک موشک به اهداف صهیونیستی را اولین پیام به صهیونیستها توصیف کرد و گفت که دفاع از مسجدالاقصی همه جانبه و در قالب «وحدت میادین» نبرد است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری العهد، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز چهارشنبه تصریح کرد: مقاومت با شلیک موشک موضع خود در قبال تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی را اعلام کرد و این شلیک موشک ها چیزی جز یک پیام هشدار اولیه به اشغالگران درخصوص عواقب حملات آن‌ها به معتکفان و نمازگزاران در مسجدالاقصی نبود.

وی افزود: این پیام همزمان با چند عملیات تیراندازی علیه اهداف صهیونیستی در کرانه باختری ارسال شد تا نشان دهد که نبرد برای دفاع از مسجد الاقصی تمام مناطق کرانه باختری، غزه، قدس و مناطق داخلی اشغالی را شامل خواهد شد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد: این بدان معناست که مردم فلسطین آماده و میهای دفاع از مسجد الاقصی هستند و بدون توجه به اینکه جان خود را از دست دهند [ با اشغالگران ] مقابله خواهند کرد.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس یورش برده و با حمله به اعتکاف کنندگان و نمازگزاران، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تلاش کردند که نمازگراران را از مسجد القبلی واقع در محوطه مسجد الاقصی بیرون کنند. این نیروها همچنین 400 تا 500 شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

براساس گزارش رسانه ها، ارتش رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد. رسانه‌های گزارش دادند که نظامیان صهیونیست وارد مسجد القبلی شده و به معتکفان حمله و آن‌ها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند و رژیم صهیونیستی مانع از حضور کادر پزشکی در داخل مسجد الاقصی شد.

به گزارش ایرنا، برخی منابع غیر رسمی نیز گزارش دادند که در حمله وحشیانه شب گذشته نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد القبلی در محوطه مسجد الاقصی بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی،گروه های مقاومت فلسطین طی شب گذشته و صبح امروز دستکم سه بار شهرک های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند و به دنبال آن آژیر خطر به صدا درآمد.

گروه تندروی صهیونیستی موسوم به «بازگشت به کوه هیکل» برای یورش شهرک‌نشینان و خانواده‌هایشان به مسجد الاقصی و قربانی کردن حیوانات در این مکان مقدس برای امروز چهارشنبه به بهانه عید «پسح» یهودی فراخوان داده بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز در بیانیه‌ای در خصوص طرح شهرک نشینان برای ذبح قربانی در داخل مسجدالاقصی به بهانه عید یهودی پسح و هرگونه حماقت و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به شدت هشدار داد.

پیش از این، گروه مقاومت عرین الاسود در کرانه باختری نیز در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و خطاب به اشغالگران گفت: اینها (شهرک نشینان صهیونیست) هرگونه حماقتی که در مسجد الاقصی انجام دهند، بهای سنگینی برای شما به همراه خواهد داشت که اصلا فکر آن را هم نمی‌کنید.

پربیننده ترین خبرها