هجوم راکتی بی سابقه در پاسخ به جنایتگری رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی

هجوم راکتی بی سابقه در پاسخ به جنایتگری رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی
پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 18:48

به دنبال اوج گیری جنایت رژیم صهیونیستی در یورش به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی که با واکنش دبیرکل سازمان ملل نیر مواجه شد، گروه های مقاومت پس از هشدارهای مکرر، درنهایت با حملات موشکی و راکتی بی سابقه خود به جنایتگری رژیم صهیونیستی پاسخ دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی به دنبال فراخوان سازمان های افراطی صهیونیستی صورت گرفت که از آنها خواسته بودند ساعت 22 و 30 دقیقه شب 5 آوریل (چهارشنبه 16 فروردین 1402) با تجمع در دروازه های مسجد الاقصی در روز عید فصح اقدام به ذبح قربانی کنند که تعدی جدیدی به مقدسات اسلامی است.

در واکنش به فراخوان سازمان های افراطی صهیونیستی، گروه های فلسطینی از مردم برای اعتکاف در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان برای خنثی کردن توطئه های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی در شهر قدس دعوت به عمل آوردند.

به رغم هشدارهای مردم و گروه های فلسطینی، یورش شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی صورت گرفت به طوری که اوج حملات به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی طی دیروز (چهارشنبه) همزمان با عید فصح صهیونیستی انجام شد.

از روز گذشته وضعیت سرزمین های اشغالی به دنبال یورش شهرک نشینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی متشنج شده است. نظامیان صهیونیستی در یورش دیروز خود به شکل وحشیانه ای نمازگزاران و معتکفان فلسطینی را مورد ضرب شتم و حمله قرار دادند به طوری که بنابر گزارش های منتشر شده دراین روز حدود 500 نمازگزار فلسطینی دستگیر و شماری نیز زخمی شدند، نظامیان صهیونیست حتی یک درمانگاه فلسطینی که را به مداوای مجروحان مسجدالاقصی مبادرت می کرد، تخریب کردند، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی مانع از ورود کادر پزشکی به داخل مسجد الاقصی برای انتقال مصدومان شدند و این در حالی است که این تجاوزگری همچنان ادامه دارد.

درهمین حال ده ها شهرک نشین افراطی صبح امروز (پنجشنبه) نیز با تدابیر شدید نیروهای اشغالگر "اسرائیلی" از باب المغاربه به صحن های مسجدالاقصی یورش بردند.

این اتفاق پس از اعمال محدودیت های شدید برای نمازگزاران فلسطینی، آزار و اذیت و اخراج آنها با توسل به زور برای روز دوم صورت گرفت، نیروهای اشغالگر ساعت 7 صبح با تقویت نیروهای یگان های ویژه به مسجد الاقصی یورش بردند.

تعدی نظامیان صهیونیست درحالی است که مقاومت فلسطین هشدار داده بود یورش نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفان فلسطینی بی پاسخ نخواهد ماند.

شلیک ۱۰۰ راکت به شمال فلسطین اشغالی

مسجدالاقصی

بالاخره ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه امروز (پنجشنبه ۱۷ فروردین) شمال سرزمین های اشغالی هدف حمله سنگین موشک های مقاومت قرار گرفت. منابع صهیونیستی اعلام کردند، حجم حملات صورت گرفته، از بعد از جنگ ۲۰۰۶ (جنگ دوم لبنان) تا کنون بی سابقه بوده است.

به دنبال این حملات آژیر خطر در شهرک های اسرائیلی در مرز لبنان به صدا درآمد، موشک باران مناطق شمالی سرزمین های اشغالی بیش از نیم ساعت طول کشید و طی آن بسیاری از شهرک‌نشینان وحشت‌زده به پناهگاه ها فرار کردند.

برخی منابع می‌گویند در این حمله طی ۱۰ دقیقه حدود ۱۰۰ فروند راکت از جنوب این کشور به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است اما منابع امنیتی لبنان گفته اند که موشک های شلیک شده بین 15 تا 20 فروند بوده است از سوی دیگر منابع صهیونیستی گفته اند که 34 فروند موشک از لبنان به سوی شهرک های این رژیم شلیک شده است.

در همین حال ساکنان شهر «نهاریا» گفتند، ساختمان‌ها به لرزه در آمده و دستکم ۳ انفجار مهیب رخ داده که طی چند سال اخیر چنین واقعه های رخ نداده بود.

منابع فلسطینی نیز خاطرنشان کردند که شلیک موشک از لبنان به طرف شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین باعث بروز آتش سوزی در این شهرک ها شده است.

در همین حال بامداد امروز (پنجشنبه) نیروهای مقاومت فلسطین در غزه در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و ضرب و جرح و دستگیری معتکفان و نمازگزاران فلسطینی شهرک های صهیونیستی هم مرز را هدف حملات موشکی قرار دادند.

صبح دیروز (چهارشنبه) نیز به دنبال یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و ضرب و جرح و بازداشت 500 تن از فلسطینیان، مقاومت فلسطین در غزه با چندین موشک شهرک های صهیونیستی اطراف غزه را هدف قرار داد. به دنبال حملات موشکی مقاومت غزه، جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح چهارشنبه به مواضع مقاومت فلسطین در غزه حمله کردند.

حوادث اخیر نشان داد که اگر سران افراطی رژیم صهیونیسی همچنان بر افراط گری و ادامه تجاوزات خود به مردم فلسطین به ویژیه معتکفان و نمازگزاران در مسجدالاقصی ادامه بدهند، مقاومت همان طور که پیش از این هشدار داده بود، دست بسته نخواهد ماند و همان گونه که حملات راکتی و موشکی امروز که بنابر نقل قولی از سال 2006 تا کنون بی سابقه بوده، ادامه خواهد یافت که در این صورت بی شک آتشی که صهیونیست ها برافروخته اند، ریش آنها را خواهد سوزاند.

پربیننده ترین خبرها