چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای جنایت؛ اسرائیل حق دفاع دارد

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای جنایت؛ اسرائیل حق دفاع دارد
پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 20:25

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی حملات راکتی مقاومت در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، به حمایت از این رژیم پرداخت و با محکوم کردن مقاومت مدعی شد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

العالم ـ آمریکا

پس از شلیک راکت از لبنان به سوی تل آویو، آمریکا اعلام کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما پرتاب راکت از لبنان و غزه را محکوم می کنیم.

این مقام آمریکایی اذعان کرد: تعهد ما به امنیت اسرائیل قاطع است و ما حق مشروع اسرائیل برای دفاع از خود در برابر هر گونه تجاوز را به رسمیت می شناسیم.

به گزارش خبرگزاری «شهاب» فلسطین، دهها تن از اشغالگران شهرک نشین در سرزمین های فلسطینی، امروز در زیر چتر حمایتی نیروهای امنیتی اسرائیل وارد بخش های مختلف مسجد الاقصی شدند.

این تهاجم در اولین روز تعطیلات عید یهودیان موسوم به "عید فصح" انجام می شود که در آن شهرک نشینان با حفاظت شدید توسط نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر، برنامه ها و آیین های تحریک آمیز و عبادات تلمودی را در داخل مسجد الاقصی به انجام می رسانند.

شب گذشته نیز مسجد الاقصی شاهد هجوم صهیونیست ها و تخلیه کردن صحن های این مسجد از نمازگزاران مسلمان و حمله و تعرض وحشیانه به اعتکاف کنندگان رمضانی و بیرون کردن آنها از مسجد بود.

نیروهای مقاومت فلسطین صبح و عصر امروز و همچنین شب گذشته در پاسخ به حملات تجاوزکارانه روزهای اخیر رژیم صهیونیستی و نیز حمله به مسجد الاقصی، شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله راکتی عصر امروز مقاومت به شهرک های صهیونیستی از لبنان، سایت صهیونیستی «ماکو» اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی با موج حمله موشکی بی‌سابقه‌ای مواجه شدند.

برخی منابع نیز گزارش دادند که این حمله موشکی بزرگ ترین حمله موشکی به اراضی اشغالی از سال ۲۰۰۶ تا کنون است. «هلیل بیتون روزین» خبرنگار صهیونیست نیز در این باره اعلام کرد که حدود ۱۰۰ موشک در عرض ۱۰ دقیقه شلیک شده است و چند صهیونیست نیز مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها