فریاد «مرگ بر اسرائیل» مقابل سفارت تل آویو در لندن طنین انداز شد

فریاد «مرگ بر اسرائیل» مقابل سفارت تل آویو در لندن طنین انداز شد
جمعه 18 فروردين 1402 - 20:51

صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس روز جمعه در محکومیت حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برگزار کرده و فریاد «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

العالم - اروپا

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی و اهتزاز پرچم فلسطین، حمایت خود را از مردم مظلوم این کشور به نمایش گذاشتند. آن‌ها با حمل شعارنوشته‌هایی از سکوت مجامع مسئول بین‌المللی دربرابر جنایات آشکار رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند. معترضان همچنین خواستار آزادی زندانیان فلسطینی شدند که در جریان حوادث اخیر اسیر شده‌اند.

محمد اسماعیل از شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی گفت که برای نشان دادن حمایت خود از فلسطینیانی که طی هفت دهه گذشته مورد انواع جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، حاضر شده است. وی با انتقاد از واکنش انفعالی دولت انگلیس و مجامع غربی خواستار پایان نظام آپارتاید و سرنگونی رژیم صهیونیستی شد.

تنش در سراسر کرانه باختری اشغالی، از جمله شرق قدس در ماه‌های اخیر در بحبوحه حملات مکرر رژیم اسرائیل به شهرهای فلسطینی بالا گرفته است. بر اساس آمارها، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۰ فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیستی شهید شده‌اند.

در تازه ترین تحول، ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را طی شب گذشته و امروز جمعه هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داد و در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین نیز شهرک های صهیونیست نشین را موشک باران کردند.

این تحولات در پی جنایات و تجاوزگری روزهای اخیر صهیونیستها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس اشغالی رخ داده است. نظامیان صهیونیست بامداد چهارشنبه به معتکفان داخل «مسجد القبلی» در مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند تا معتکفان را از مسجد خارج کنند. طبق گزارش‌ها، نظامیان رژیم اشغالگر قدس ابتدا شیشه‌های مسجد القبلی را شکستند و پیش از ورود به مسجد، بمب‌های صوتی پرتاب کردند. در این حمله ۴۰۰ فلسطینی بازداشت شده و یکصد نفر دیگر از آن‌ها زخمی شدند.

فیلم‌ها و تصاویر این یورش سر و صدای زیادی در رسانه‌های جهان به پا کرده و با محکومیت کشورهای مسلمان همراه شده است. این درحالیست که کشورهای غربی تاکنون یا به این تحولات واکنشی نداده یا با صدور بیانیه‌های بی‌رمق خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس امروز (جمعه) پس از چند روز سکوت، پاسخ نیروهای مقاومت در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی را بهانه و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «بریتانیا حملات موشکی بی‌رویه از جنوب لبنان و غزه را محکوم می کند و حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می شناسد. اکنون زمان آن است که همه طرف ها در سراسر منطقه تنش ها را کاهش دهند.»

وی با اشاره به تقارن ایام مذهبی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان گفت: بریتانیا از همه طرف‌ها می‌خواهد که به ترتیبات تاریخی وضع موجود در اماکن مقدس شهر قدس احترام بگذارند و تمام اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کنند.

کلورلی بدون توجه به غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیستها و تعلق خاک فلسطین به صاحبان اصلی فلسطینی آن، از به اصطلاح راهکار موسوم به "دو دولتی" برای فلسطین سخن گفت، تصریح کرد: «صلح تنها در صورتی پایدار خواهد بود که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها خود را مجدداً به یک راه‌حل مذاکره‌محور متعهد کنند که به تشکیل اسرائیل امن در کنار فلسطین بادوام منجر شود.»

«پیتر استانو» سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا هم در اظهارنظری، به ابراز نگرانی عمیق از حوادث صورت گرفته بسنده کرد و خواستار پرهیز از تشدید تنش‌ها شد.

دولت فلسطین، یورش ارتش صهیونیستی به مسجدالاقصی را یک جنایت بزرگ در حق نمازگزارن فلسطینی می‌داند. حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز طی مصاحبه‌ای هشدار داد مادامی که با رژیم صهیونیستی فراقانونی برخورد می‌شود، جنایات علیه فلسطینیان ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها