جدال صهیونیستها تمامی ندارد؛

گانتس: نتانیاهو، بن گویر را از کابینه بیرون بیاندازد

گانتس: نتانیاهو، بن گویر را از کابینه بیرون بیاندازد
جمعه 18 فروردين 1402 - 21:00

پس از آنکه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی جناح اپوزیسیون این رژیم را باعث و بانی وقوع درگیری نظامی در سرزمین های اشغالی دانست، بنی گانتس از رهبران جناح اپوزیسیون از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا بن گویر را از کابینه بیرون بیاندازد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رسانه های فلسطینی، ایتامار بن گویر وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه ای در پاسخ ضمنی به گفته های یائیر لاپید رئیس اپوزیسون این رژیم علیه خودش گفت که این اپوزیسیون بود که "دشمنان" تل آویو را برای آغاز درگیری تشویق کرد.

بن گویر با تجمید از این اقدامات خود علیه اسیران فلسطینی گفت: حال سوال این است که آیا بقای من در دولت مفید و موثر است؟ پاسخ من مثبت است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت عصر امروز جمعه به نقل از لاپید نوشت که بنیامین نتانیاهو وقتی بن گویر را منصوب می کرد، می دانست که چنین کاری فاجعه به بار خواهد آورد.

به گفته لاپید، نتانیاهو وقتی مسئولیت مسائل مسجد الاقصی را به بن گویر محول کرد، می دانست که فاجعه روی خواهد داد.

لاپید درباره کابینه نتانیاهو گفت: افراد غیرمسئولی در هیات وزیران نشسته اند.

لاپید این سخنان را در واکنش به حمله چهارشنبه شب نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی در مسجد الاقصی و پاسخ موشکی مقاومت به آن مطرح کرد.

بنی گانتس از دیگر رهبران اپوزیسون و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز به بیانیه بن گویر مبنی بر اینکه اپوزیسیون "دشمنان اسرائیل" را تشویق به آغاز درگیری کرد، واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

گانتس گفت: نتانیاهو باید بیانیه بن گویر را محکوم و او را بیرون کند.

لاپید پس از این بیانیه بن گویر نیز در توییتی، بن گویر را به خاطر فعالیت همیشگی در اپلیکیشن «تیک تاک» "وزیر تیک تاک" خواند و گفت: وزیر امور تیک تاک از مسئولیت خود فرار می کند و تلاش می کند که بار ناکامی هایش را به دوش دیگران بیاندازد.

عملکرد ضعیف و فرسایش توان ارتش رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر خود را در سایه بحران شدید داخلی این رژیم بیش از پیش نشان داده است، به اختلافات در بین سران صهیونیست و اتهام زنی آنها به یکدیگر دامن زده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها