ارتش سوریه تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند

ارتش سوریه تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند
شنبه 19 فروردين 1402 - 11:26

منابع خبری از درگیری ارتش سوریه با گروههای تروریستی و کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست ها خبر دادند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت دفاع سوریه امروز(شنبه) اعلام کرد که یگان هایی از ارتش این کشور با حمله یک مجموعه تروریستی در ریف شمالی لاذقیه مقابله کرده و تعدادی از تروریست ها را کشته و تعدادی دیگر را زخمی کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است که ارتش سوریه توانسته است به اجساد یکی از تروریست ها به همراه سلاح و تجهیزات کامل دست یابد.

این تروریست به «ابوقتاده» موسوم است و تابعیت خارجی دارد.

ارتش عربی سوریه در سی و یکم ماه گذشته میلادی نیز با هجوم تروریست ها در ریف غربی حلب و ادلب مقابله کرد و بسیاری از آن ها را زخمی و یا به هلاکت رساند.

منابع خبری اخیرا نیز از عملیات گسترده ارتش سوریه علیه تروریست ها و استقرار تجهیزات نظامی جدید در غرب استان حلب و شرق استان ادلب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب، استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد تا بدون خونریزی، تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

پربیننده ترین خبرها