130 هزار "اسرائیلی" نقشه نتانیاهو را خنثی کردند

يکشنبه 20 فروردين 1402 - 14:57

برای سومین ماه پیاپی بیش از 130 هزار "اسرائیلی" در خیابان های تل آویو علیه سیاست های نتانیاهو و طرح اصلاح قضایی او تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به رغم تلاش های نتانیاهو و کابینه اش برای تشدید تنش و درگیری بر سر مسجد الاقصی به هدف نجات خود و صدور بحران داخلی این رژیم و ایجاد یکدستی و انسجام در میان جناح راست افراطی این رژیم، اما ادامه تظاهرات بیش از دویست هزار معترض، همه تلاش ها و نقشه های او را نقش بر آب کرد.

عوض عوض، تحلیل گر سیاسی به شبکه خبری العالم گفت: چنین تظاهراتی درداخل فلسطین اشغالی همه نقشه های نتانیاهو را برای تشدید تنش و فرار از بحران داخلی، نقش بر آب کرد.

ناصر الهدمی، کارشناس مسائل "اسرائیل" می گوید: "مشکل این روزهای رژیم صهیونیستی، به اوج رسیدن بحران های اجتماعی، سیاسی و ایدئولوژیک در این جامعه از دو سال پیش است. این بحران ها، بحران های جدیدی نیستند و نیز ظهورشان ارتباطی به کابینه اخیر این رژیم – که افراطی ترین کابینه در تاریخ این رژیم است – ندارد. در واقع با روی کار آمدن این کابینه، کار این رژیم به مرحله ای رسیده است که از هر چه که در اختیار دارد برای حمله به ملت فلسطین استفاده می کند".

رژیم اشغالگر با بحرانی چندوجهی رو به روست و اغلب تصمیمهایی که ارتش و دستگاه های امنیتی این رژیم می گیرند بدون توافق است. در این بین تشدید حملات موشکی از جنوب لبنان و عملیات های فردی دیگر، مزید بر علت شده اند و کابینه و دستگاه های امنیتی رژیم را بیش از پیش دچار آشفتگی و سردرگمی کرده اند.

راه افتادن چنین تظاهرات بزرگی و ادامه آن ضربه ای مضاعف بر نتانیاهو و دارو دسته اش که می کوشند از هر فرصتی برای براندازی او استفاده کنند، به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها