بیانیه گروه های فلسطینی در ۷۵ سالگی کشتار «دیر یاسین»/ جنایات صهیونیست‌ها، مقاومت را متوقف نخواهد کرد

بیانیه گروه های فلسطینی در ۷۵ سالگی کشتار «دیر یاسین»/ جنایات صهیونیست‌ها، مقاومت را متوقف نخواهد کرد
يکشنبه 20 فروردين 1402 - 16:09

جنبش مقاومت اسلامی حماس و جنبش جهاد اسلامی امروز نهم آوریل به مناسبت سالروز کشتار روستای «دیر یاسین» در بیانیه‌های جداگانه‌ای تأکید کردند که جنایات روزافزون صهیونیست‌ها،‌ ملت فلسطین را از ادامه مقاومت باز نخواهد داشت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پایگاه خبری العهد، در بیانیه جنبش حماس به همین مناسبت آمده است: خاطره و ذهن ملت پر جنب و جوش فلسطین، قتل عام وحشیانه‌ای را که توسط گروه‌های تروریستی صهیونیستی علیه مردم ما در روستای دیر یاسین در غرب قدس اشغالی انجام شد و طی آن تقریباً ۳۶۰ نفر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند، از یاد نخواهد برد.

حماس تأکید کرد: این یک جنایت فجیع است و این واقعیت را نشان می‌دهد که رژیم غاصب صهیونیست در یک تلاش ناامید کننده و در راستای مشروعیت بخشی به خود اقدام به چنین جنایتی کرده است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: امروز درحالی با هفتاد و پنجمین سالروز کشتار دیر یاسین مصادف شده است که رژیم اشغالگر همچنان در سایه سکوت بین‌المللی مرتکب فجیع‌ترین جنایت‌ها علیه ملت فلسطین و سرزمین آنها می‌شود. جامعه بین‌الملل مسئول این جنگ تجاوزکارانه است و باید رهبران رژیم را به دلیل جنایاتشان که با گذر زمان متوقف نشده، محاکمه کند.

در این بیانیه می‌خوانیم: گذشت ۷۵ سال از جنایت دیر یاسین و دیگر جنایات روزافزون صهیونیست‌ها فلسطینی ها را از ادامه راه مقاومت و دفاع از قدس و مسجد الاقصی باز نخواهد داشت و عملیات‌های روزهای اخیر از جبهه‌های مختلف دلیل روشنی بر ادامه راه مقاومت همه‌جانبه از سوی ملت ماست.

در همین راستا، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که سالروز کشتار دیر یاسین گواه روشنی بر خوی خونریزی و تروریسم رژیم صهیونیستی است.

سلمی گفت: ملت فلسطین جنایتی را که به دست باندهای اشغالگر جنایتکار رخ داد و باعث کشته شدن زنان و کشتار فرزندان در دیر یاسین شد فراموش نخواهد کرد. جنایات صهیونیست‌ها متوقف نشده و تجاوز به ملت ما به اشکال مختلف ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم این حجم از تجاوز و جنایت اما ملت فلسطین در سرزمینشان ریشه دوانده و با استفاده از تمامی ابزارهای موجود، از آن تا رسیدن به آزادی محافظت و دفاع خواهند کرد.

سلمی ادامه داد: دیر یا زود قصاص اتفاق خواهد افتاد و رژیم اشغالگر تاوان این جنایات و کشتارها را پرداخت خواهد کرد.

نهم آوریل مصادف است با هفتاد و پنجمین سالروز کشتار دیر یاسین از سوی دو گروه صهیونیستی «ارگون» و «اشترن».

روستای دیر یاسین در بلندی‌های مشرف به بیت المقدس واقع شده است. دو گروه صهیونیستی «ارگون» و «اشترن» در دوران سیاه نخست وزیری «مناخیم بگین»، در بامداد ۹ آوریل ۱۹۴۸ با تجهیزات نظامی وارد این روستا شده و به خانه‌های فلسطینیان حمله کردند. با این که ساکنان این روستا اعم از کودکان و مردان و زنان مجبور به ترک این روستا شده بودند اما باز هدف آتش نظامیان صهیونیست قرار گرفتند. بر اساس اعلام منابع فلسطینی، در آن حمله حدود ۲۵۰ تا ۳۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها