گزارش العالم از پویش رمضانی "در قدس افطار خواهیم کرد" در میدان فلسطین تهران

يکشنبه 20 فروردين 1402 - 16:49

در ماه مبارک رمضان ، پویشی با عنوان " در قدس افطار خواهیم کرد" در میدان فلسطین واقع در مرکز تهران برگزار شده است که طی آن سفره افطار در ماه رمضان برپا می شود، به امید روزی که قدس اشغالی آزاد و نماز در مسجدالاقصی اقامه شود و سفره افطار در آن مکان مقدس گسترده شود.

العالم - ایران

"بتول هشام سالم دیب" دانشجوی فلسطینی در این باره به خبرنگار شبکه العالم گفت: من به عنوان یک فلسطینی که در ایران زندگی می کنم، احساس می کنم که این کار به من قوت قلب می دهد و این فقط شامل حال من نمی شود، بلکه شامل حال همه فلسطینی هایی است که در داخل سرزمین های اشغالی یا خارج از فلسطین زندگی می کنند.

وی افزود: این پویش به فلسطینی ها این احساس را می دهد که موضوع فلسطین همچنان زنده است و در قلب ها و ذهن های همه جهانیان جای دارد.

این مراسم سفره افطاری، برنامه های مختلفی از جمله برنامه های فرهنگی و سرودخوانی درباره فلسطین اشغالی را شامل می شود و از همه روزه داران برای شرکت دراین مراسم دعوت شده است.

هدف مهم از برگزاری این مراسم ، حمایت از ملت فلسطین در برابر درد و رنج ها و فشارهایی است که آن ها در نتیجه اقدامات تجاوزکارانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی متحمل می شوند.

"مرتضی اسدی " یکی از برگزار کنندگان این برنامه گفت: هدف ما از برگزاری این مراسم ، در میدان فلسطین و در نزدیک سفارت فلسطین، این است که همبستگی خود را با ملت فلسطین که امروزه با جنایت های رژیم صهیونیستی روبرو هستند ، اعلام کنیم تا آن ها بدانند که ما تا آزادی قدس درکنار آن ها هستیم.

بی شک کلماتی چون ظلم و ستم و مقاومت و دفاع از سرزمین و حفاظت از وطن حد و مرزی ندارد و این مساله باعث می شود که امت اسلامی درحمایت از ملت فلسطین درکنار هم بایستند و این، بهترین دلیل برای برگزاری این مراسم است.

این سفره افطاری در ماه مبارک رمضان و نزدیک سفارت فلسطین در تهران و برای دعوت حهت حمایت از آرمان فلسطین برپا می شود و همه امیدوارند که سفره پرفیض و برکت افطار بعد از آزادی قدس شریف در این شهر مقدس و در مسجد الاقصی گسترده شود.

پربیننده ترین خبرها