سفیر عربستان در مسقط به دیدار همتای ایرانی رفت

سفیر عربستان در مسقط به دیدار همتای ایرانی رفت
دوشنبه 21 فروردين 1402 - 16:16

تنها چند روز پس از دیدار چهارجانبه سفرای ایران، عربستان سعودی، سوریه و عراق در مسقط، سفارت ریاض در عمان اعلام کرد که سفیر عربستان و همتای ایرانی او با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کرده‌اند.

العالم - ایران

سفارت عربستان سعودی در عمان، شامگاه یکشنبه، خبر داد که «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر این کشور در مسقط به دیدار «علی نجفی» همتای ایرانی خود رفته است.

سفارت عربستان سعودی با انتشار تصاویری اعلام کرد که این دیدار در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط صورت گرفته و دو طرف با یکدیگر گفت‌و‌گویی دوستانه‌ای داشته‌اند.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که «قیس العامری» سفیر عراق در عمان، پانزدهم ماه جاری، خبر داده بود که سفرای جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی و سوریه و عراق در جلسه‌ای چهارجانبه بایکدیگر دیدار گفت‌و‌گو کردند.

سفیر عراق به وبگاه عمانی «اثیر» گفته بود که با علی نجفی همتای ایرانی، عبدالله العنزی» همتای سعودی و «ادریس میا» همتای سوری خود درباره فرصت‌های بزرگ کشورهای منطقه در آینده در سایه صلح ایجادشده در منطقه تبادل نظر کرده است.

سفیر عراق که در این دیدار میزبان همتایان ایرانی، سعودی و سوری خود بود، همچنین ضمن ابراز خرسندی از این میزبانی، بیان کرد که اگر تلاش‌های کشور عمان و بغداد که در دوران تنش بر تسهیل گفت‌و‌گوی میان دوستان و برادران اصرار داشته، نبود، چنین دیداری رخ نمی‌داد.

پربیننده ترین خبرها