مجروح شدن ۱۲۱ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در «جبل صبیح»

مجروح شدن ۱۲۱ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در «جبل صبیح»
دوشنبه 21 فروردين 1402 - 16:57

جمعیت هلال احمر فلسطین از درگیری فلسطینی‌ها با شهرک نشینان صهیونیست در جریان تظاهرات آنها در حمایت از شهرک‌ سازی غیر قانونی رژیم اشغالگر در کرانه باختری و مجروح و مسموم شدن دستکم ۱۲۱ فلسطینی در این درگیری‌ها خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

هلال احمر فلسطین در این باره اعلام کرد که دستکم ۱۲۱ فلسطینی در درگیری با صهیونیستها در جریان تظاهرات شهرک نشینان صهیونیست در «جبل صبیح» واقع در شهرک «بیتا» در جنوب نابلس مجروح و به دلیل استشاق گاز اشک آور دچار مسمومیت شدند.

منابع خبری فلسطین نیز از ضرب و شتم خبرنگاران توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به دلیل پوشش درگیری ها در جریان این تظاهرات خبر دادند.

برپایه این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت اهالی شهرک بیتا گاز اشک‌آور شلیک کردند.

شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه امروز به سمت شهرک صهیونیست نشین «اویاتار» به راه افتاده اند تا خواهان اعطای ماهیت قانونی کابینه این رژیم به این شهرک صهیونیست نشین شوند.

ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز برای تامین امنیت شهرک نشینان و وزرا و اعضای کنست رژیم صهیونیستی جاده رام الله به نابلس در شمال کرانه باختری را بسته است.

هفت وزیر کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو از جمله «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و بیش از ۲۰ عضو کنست پیشاپیش این شهرک نشینان صهیونیست درحال حرکت هستند.

شهرک نشینان صهیونیست در سال ۲۰۱۳ میلادی با دست اندازی و غصب زمین های فلسطینی ها، این شهرک را به پا کردند. در جریان مقابله فلسطینی ها با نیروهای اشغالگر اسرائیل پس از دست اندازی شهرک نشینان بر این زمینها، هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزیران کابینه راست و افراطی رژیم صهیونیستی از حامیان شدید شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس هستند. از نظر قوانین و قطعنامه های بین المللی ساخت این شهرک ها غیرقانونی است. رژیم صهیونیستی با غصب زمین های فلسطینی ها تاکنون بیش از ۴۵۰ شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری و قدس اشغالی ایجاد کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها