تعرض مجدد شهرک‌نشین‌ها به مسجدالاقصی تحت تدابیر امنیتی نظامیان اشغالگر

تعرض مجدد شهرک‌نشین‌ها به مسجدالاقصی تحت تدابیر امنیتی نظامیان اشغالگر
سه شنبه 22 فروردين 1402 - 12:56

شهرک نشینان تندرو صهیونیست به مسجد الاقصی مجددا تعرض کردند و در میان تدابیر امنیتی پلیس این رژیم به این مکان مقدس اسلامی یورش بردند.

العالم - فلسطین اشغالی

صدها شهرک نشین صهیونیست صبح امروز بار دیگر با پوشش امنیتی نظامیان پلیس وارد مسجد الاقصی شدند، طبق این گزارش، «یهودا گلیک»، خاخام تندرو یهودی نیز در میان تعرض کنندگان به مسجد الاقصی حضور داشت.

منابع محلی در قدس اشغالی در این باره گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده تا زمینه یورش شهرک نشینان به آن را فراهم کنند.

طبق گفته این منابع، ۱۱ گروه متشکل از ۵۵۱ شهرک نشین تندرو از ساعات اولیه صبح امروز تا بدین لحظه به مسجد الاقصی یورش برده و تعداد آنها همچنان درحال افزایش است.

این منابع همچنین گزارش دادند که صهیونیست‌ها پس از ورود به مسجد الاقصی اقدامات تحریک آمیزی را در دستور کار خود قرار دادند.

در همین حال، عربی۲۱ نیز از تنش میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی درپی جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی خبر داده است.

این رسانه اعلام کرد: در ششمین روز از عید یهودی «فصح» (پاک)، نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مستقر در دروازه‌های مسجدالاقصی همچنان مانع ورود بسیاری از نمازگزاران به‌ویژه جوانان برای اقامه نماز صبح امروز در مسجد الاقصی شدند.

یکی از نگهبانان مسجدالاقصی در این باره گفت که درهای مسجدالاقصی باز شد؛ اما نیروهای اشغالگر مستقر در دروازه‌ها از ورود افراد زیر پنجاه سال برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

منابع همچنین از تنش در داخل مسجد الاقصی در پی یورش صهیونیست‌ها به آن خبر داده‌اند.

صبح دوشنبه نیز اداره اوقاف اسلامی قدس از یورش بیش از ۱۵۰۰ صهیونیست تندرو به مسجد الاقصی خبر داده بود.

مسجدالاقصی طی چند روز اخیر با یورش‌های مداوم نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مواجه بوده است؛ اقدامی که منجر به تشدید تنش در اراضی اشغالی شده و محکومیت‌های بین‌المللی گسترده و همچنین پاسخ مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی به اراضی اشغالی از چند جبهه را به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها