گزارش العالم از آخرین تحولات مربوط به یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

سه شنبه 22 فروردين 1402 - 16:47

گروه هایی از شهرک نشینان صهیونیست در تلاش برای تثبیت حضور خود در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان، با حمایت گسترده نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی وارد این مکان مقدس شدند. این در حالی است که قرار است نتانیاهو موضوع اجازه ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان را اعلام کند.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار شبکه العالم گفت که دولت نتنیاهو تلاش می کند با حمایت از یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی، آنچه را که در سال های گذشته اتفاق افتاده بود، تثبیت کند.

وی افزود : یورش شهرک نشینان به مسجد مبارک الاقصی از سال 2003 تاکنون متوقف نشده است و همه روزه تکرار می شود، مگر در اعیاد و ده روز پایانی ماه مبارک رمضان.

خبرنگار العالم گفت : قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) مصادف با بیستم ماه مبارک رمضان، موضع نهایی خود را در خصوص اجازه ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان اعلام کند.

وی ادامه داد : اگر چنین چیزی اتفاق بیافتد، این نخستین بار خواهد بود که شهرک نشینان در این ماه مبارک به مسجد الاقصی یورش خواهند برد.

در ششمین روز از عید یهودی «فصح» (پاک)، نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی مستقر در دروازه‌های مسجدالاقصی همچنان از ورود بسیاری از نمازگزاران به‌ ویژه جوانان برای اقامه نماز صبح در مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

مسجدالاقصی طی چند روز اخیر با یورش‌های مداوم نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مواجه بوده است؛ اقدامی که منجر به تشدید تنش در اراضی اشغالی شده و محکومیت‌های بین‌المللی گسترده و همچنین پاسخ مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی به اراضی اشغالی از چند جبهه را به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها