یک کشته در تیراندازی در مراسم خاکسپاری در واشنگتن

یک کشته در تیراندازی در مراسم خاکسپاری در واشنگتن
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 00:27

در جریان مراسم خاکسپاری یکی از قربانیان خشونت با اسلحه، حادثه تیراندازی دیگری روی داد که طی آن یک نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

العالم - آمریکا

پلیس آمریکا خبر داد که در جریان یک مراسم خاکسپاری در شمال شرق واشنگتن دی‌سی، یک نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

«رابرت کانتی» از مقامات پلیس واشنگتن گفت در حالی که مراسم تشییع جنازه یکی از قربانیان خشونت با اسلحه در شمال شرق شهر واشنگتن در حال برگزاری بود، فردی به چند نفر که در این مراسم حضور داشتند شلیک کرد.

وی در ادامه گفت: «افسری که در نزدیکی‌های این محل بود صدای تیراندازی را شنید و هنگامی که در محل حاضر شد با چهار نفر که به آنها تیراندازی شده بود مواجه شد که یکی از این افراد جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر مجروح بودند اما جراحات آنها خطرناک نبود».

تیراندازی‌های کور معضل‌ ادامه‌دار دولتمردان آمریکا در سال‌های گذشته بوده است. سالانه عده زیادی از شهروندان آمریکا در خشونت‌های مسلحانه (و از جمله تیراندازی‌های کور) کشته می‌شوند.

بر اساس برآورد Arms Survey مستقر در سوئیس، در آمریکا حدود ۳۹۳ میلیون سلاح گرم خصوصی وجود دارد، یعنی ۱۲۰ اسلحه برای هر ۱۰۰ آمریکایی. در حالی که محاسبه دقیق سلاح‌های گردم متعلق به غیرنظامیان به دلیل عوامل مختلفی مثل سلاح‌های ثبت نشده و تجارت غیرقانونی و درگیری‌های جهانی دشوار است، هیچ کشور دیگری به این اندازه اسلح در دست غیرنظامیان ندارد.

در نظرسنجی اکتبر ۲۰۲۲ موسسه گالوپ حدود ۴۵ درصد بزرگسالان گفتند در خانه‌‌ سلاح گرم دارند.

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها