آمریکا به شبه نظامیان کُرد سوریه آموزش نظامی می‌دهد

آمریکا به شبه نظامیان کُرد سوریه آموزش نظامی می‌دهد
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 02:07

منابع خبری گزارش دادند، نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه به ۲۳۰ شبه نظامی کُرد آموزش نظامی می‌دهند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ۳۰ نظامی آمریکایی روز دوشنبه آموزش نظامی به ۲۳۰ شبه نظامی کُرد نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» را در منطقه الشدادی آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، این آموزش نظامی در روستای «شیخ عثمان» الشدادی آغاز شده و سلاح‌هایی که به شبه نظامیان کُرد آموزش داده می‌شود شامل آموزش استفاده از سلاح‌های تک تیرانداز، توپخانه و روش‌های حفاظت نظامی و نیز آموزش استفاده از خودروهای زرهی «برادلی» ساخت آمریکا است.

این گزارش افزوده است که بالگردهای نظامی آمریکا پروازهای شناسایی را در اطراف منطقه آموزشی انجام دادند که انتظار می‌رود این آموزش برای چند روز ادامه یابد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها