ایتالیا با افزایش تعداد مهاجران وضعیت اضطراری اعلام کرد

ایتالیا با افزایش تعداد مهاجران وضعیت اضطراری اعلام کرد
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 03:03

دولت راستگرای ایتالیا با افزایش تعداد مهاجران به سواحل جنوبی این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

العالم - اروپا

به نوشته ایندیپندنت، دولت ایتالیا پس از جلسه روز سه‌شنبه کابینه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت اضطراری برای اجرای فوری اقدامات فوق‌العاده برای کاهش ازدحام در یک پناهگاه مهاجران در یک جزیره کوچک ایتالیایی در دریای مدیترانه ضروری تشخیص داده شده است.

در بیانیه دولت ایتالیا آمده است که ساختارهایی جدید هم برای پناه دادن و هم برای پردازش و بازگرداندن مهاجرانی که شرایط لازم برای اقامت را ندارند، در ایتالیا مورد نیاز است.

همچنین تلویزیون دولتی ایتالیا گزارش داد که انتظار می‌رود یک کمیسر ویژه برای رسیدگی به وضع مهاجران معرفی شود. بودجه اولیه‌ای معادل ۵ میلیون یورو نیز به عنوان بخشی از اقدامات برای مقابله با مشکلات مهاجران توسط جورجیا ملونی نخست وزیر و کابینه وی تصویب شد.

نلو موسومچی وزیر حفاظت مدنی و سیاست‌های دریایی این کشور اروپایی گفت: بیایید واضح بگوئیم که این کارها مشکل را حل نمی‌کند و راه‌حل به مداخله آگاهانه و مسئولانه اتحادیه اروپا گره خورده است.

دولت ملونی که عمدتاً در مواجهه با موضوع مهاجران ناموفق بوده و معتقد است کشورهای اتحادیه اروپا به تعهدات خود مبنی بر پذیرش برخی از پناهجویان عمل نمی‌کنند، به تازگی تلاش داشته تا به این کشورها در پذیرش مهاجران فشار بیاورد.

بر اساس آمار وزارت کشور ایتالیا، از آغاز سال جاری میلادی، حدود ۳۱ هزار مهاجر که توسط قایق‌های نظامی ایتالیایی یا کشتی‌های خیریه نجات یافته‌اند، به ایتالیا وارد شده‌اند. این آمار تقریباً چهار برابر مدت مشابه در سال قبل است.

بر اساس آمار وزیر کشور ایتالیا، بیشترین تعداد مهاجرانی که تا کنون وارد شده‌اند از ساحل عاج و پس از آن مهاجرانی از گینه، پاکستان، مصر، تونس و بنگلادش هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها