بر اساس قانون آمریکا، ترامپ می تواند در زندان رئیس جمهور باشد!

بر اساس قانون آمریکا، ترامپ می تواند در زندان رئیس جمهور باشد!
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 20:28

دونالد ترامپ، رئیس جمهور اسبق آمریکا عصر دیروز سه شنبه در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا مستمسکی قانونی وجود دارد که بتواند وی را از رقابت های انتخاباتی کنار بگذارد، گفت: نه، هرگز از رقابت خارج نمی شوم؛ هرگز چنین کاری انجام نمی دهم."

العالم – کشکول

آنچه ترامپ گفته درست است، طبق قانون اساسی آمریکا هیچ منع قانونی وجود ندارد که بتواند ترامپ را از شرکت در رقابت های انتخاباتی حتی در صورت محکومیت یا زندانی شدن باز دارد و طبق این قانون اساسی، ترامپ حق دارد حتی اگر زندانی باشد در رقابت های انتخاباتی شرکت کند!.

آنچه ذکر کردیم شوخی نیست و نمی‌ خواهیم ترامپ یا آمریکا را مسخره کنیم، اما قانون اساسی ایالات متحده این را می‌گوید وهمه مورخان و کارشناسان قانون اساسی، از همه طیف‌های سیاسی و ایدئولوژیک می گویند که ترامپ می تواند نامزد شود و انتخاب شود و حتی با وجود محکومیتش پیروز شود و حتی می تواند وظایف ریاست جمهوری خود را در زندان انجام دهد نه در کاخ سفید!

برای اینکه نظر کارشناسان قانون اساسی در این زمینه را بدانیم، نظر آلن درشوویتز، کارشناس قانون اساسی دانشگاه هاروارد را نقل می کنیم که گفت: «حتی اگر ترامپ متهم و محکوم شود، می تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود و حتی در صورت محکومیت از زندان به خدمت بپردازد.!!

کارشناسان قانون اساسی در این زمینه به مفاد قانون اساسی ایالات متحده استناد می کنند، که 3 شرط را برای رئیس جمهور مطرح کرده است، اولین این که حداقل 35 سال سن داشته باشد، متولد آمریکا باشد و به مدت 14 سال در خاک آمریکا اقامت داشته است؛ ترامپ تمام این شرایط را دارد، شرایطی که با محاکمه یا محکومیت رئیس جمهور یا زندانی شدن او تغییر نمی کند!

واقعا مردم حق دارند که به این قانون بخندند، چگونه قانون اساسی به فردی مانند ترامپ اجازه شرکت در انتخابات را می دهد که متهم به کلاهبرداری مالیاتی و اتهامات جنایی مانند وجود یک فایل صوتی است که مقامات دولتی را تهدید می کند که باید به نفع وی در انتخابات تقلب کنند. یا متهم به تحریک باندهای خود برای حمله به کنگره برای جلوگیری از تایید نتایج انتخابات است که منجر به کشته و زخمی شدن افراد زیادی شد، 13000 سند سری دولتی را حتی پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود در خانه اش پنهان کرد و به یک زن 130000 دلار از کمک های مردمی برای مبارزات انتخاباتی اش پرداخت تا درباره رابطه نامشروعش با وی قبل از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 سکوت کند.

به راستی از آمریکا چه انتظاری می توان داشت که قانون اساسی اش اجازه می دهد که قاتلان، جنایتکاران، کلاهبرداران، فاسدان و دزدها حتی در زندان به مردم حکومت کنند، به راستی آیا می توان از این حکام چیزی جز جنگ، تجاوز، استفاده از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی انتظار داشت؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها