کلیسای ارتدکس: اسرائیل حقوق عبادت کنندگان «آتش مقدس» را محدود کرده است

کلیسای ارتدکس: اسرائیل حقوق عبادت کنندگان «آتش مقدس» را محدود کرده است
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 16:54

از زمان بازگشت نتانیاهو به قدرت، مسیحیان می‌گویند جامعه 2 هزار ساله آنها در سرزمین مقدس مورد حملات فزاینده‌ای قرار گرفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از آسوشیتدپرس، کلیسای ارتدکس یونان روز چهارشنبه پلیس رژیم صهیونیستی را به نقض آزادی نمازگزاران با محدودیت‌های «شدید» در مورد تعداد زائران در مراسم موسوم به «آتش مقدس» در بحبوحه تنش‌های فزاینده متهم کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد این محدودیت‌ها برای تضمین امنیت در زمان برگزاری جشن روز شنبه در کلیسای باستانی مقبره مقدس، مکان قرن دوازدهمی، ضروری است. اعتقاد مسیحیان بر این است که حضرت عیسی (ع) در این محل مصلوب، دفن و زنده شده است.

جشن «آتش مقدس» در روز شنبه در جریان یک موج گسترده خشونت در منطقه قدیم شهر بیت‌المقدس برگزار می‌شود. این درگیری‌ها با یورش پلیس رژیم صهیونیستی به حساس‌ترین مکان مقدس قدس اشغالی، محوطه‌ای که مسجد الاقصی در آن قرار دارد، آغاز شد.

رژیم صهیونیستی که سال گذشته نیز محدودیت‌های مشابهی را در زمان مراسم «آتش مقدس« اعمال کرد، مدعی است پس از ازدحام جمعیت در مکان مقدس که منجر به کشته شدن 45 نفر شد، می‌خواهد از فاجعه دیگری جلوگیری کند. اما رهبران مسیحی می‌گویند نیازی به تغییر مراسمی که قرن‌هاست برگزار می‌شود، وجود ندارد.

مقامات کلیسا روز چهارشنبه به خبرنگاران در بیت‌المقدس گفتند مذاکرات با پلیس در مورد محدودیت‌های «شدید« آنها شکست خورده است.

از زمان روی کار آمدن راست‌گراترین کابینه رژیم صهیونیستی، مسیحیان می‌گویند جامعه 2 هزار ساله آنها در سرزمین مقدس مورد حملات فزاینده‌ای قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها