شبکه ان‌پی‌آر پس از دریافت برچسب «رسانه وابسته به دولت» از توییتر خارج شد

شبکه ان‌پی‌آر پس از دریافت برچسب «رسانه وابسته به دولت» از توییتر خارج شد
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 17:51

رادیوی ملی آمریکا، ان‌پی‌آر، اعلام کرد پس از آنکه پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر این شبکه غیرانتفاعی را با عنوان «رسانه‌های تحت حمایت دولت» برچسب زد، ارسال پست در توییتر را متوقف می‌کند.

العالم - اروپا

به نقل از وب‌سایت ان‌پی‌آر، شبکه رادیوی ملی آمریکا، ان‌پی‌آر، با استناد به تصمیم پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر برای برچسب زدن به این شبکه با عنوان «رسانه‌های وابسته به دولت»، همان اصطلاحی که توییتر برای مشخص کردن رسانه‌ها در روسیه، چین و چندین کشور دیگر از آن استفاده می‌کند، اعلام کرد دیگر محتوای تازه را در 52 حساب رسمی خود در توییتر منتشر نخواهد کرد.
تصمیم هفته گذشته توییتر، متولیان این شبکه رادیویی را شگفت‌زده کرد. وقتی یکی از خبرنگاران حوزه فناوری ان‌پی‌آر از ایلان ماسک، مالک توییتر، در این خصوص پرسید، ماسک نیز درباره عملکرد ان‌پی‌آر پرسید. ماسک سپس اذعان کرد ممکن است اشتباهی رخ داده باشد.
سپس توییتر برچسب خود را در باره حساب ان‌پی‌آر به «رسانه‌های دریافت‌کننده بودجه از دولت» تغییر داد. این سازمان خبری می‌گوید با توجه به اینکه ان‌پی‌آر یک شرکت خصوصی و غیرانتفاعی با استقلال تحریریه است، این برچسب نادرست و گمراه کننده است. ان‌پی‌آر کمتر از 1 درصد از بودجه سالانه 300 میلیون دلاری خود را از دولت فدرال آمریکا دریافت می‌کند.
با این حال، مدیر اجرایی ان‌پی‌آر می‌گوید این شبکه با سکوت در توییتر، از اعتبار و توانایی خود برای تولید روزنامه‌نگاری بدون «سایه‌ای منفی» محافظت می‌کند.
جان لنسینگ، مدیر اجرایی ان‌پی‌آر در مصاحبه ای گفت: «مضرات آن، هر چه که باشد، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد. «من هرگز نمی‌خواهم محتوای ما به جایی برود که اعتبارمان را به خطر می‌اندازد.»
به گفته او، حتی اگر توییتر به طور کلی استفاده از این برچسب را کنار بگذارد، شبکه ان‌پی‌آر بلافاصله به پلتفرم توییتر باز نخواهد گشت.
او می‌گوید: «در این مرحله، باورم را به نحوه تصمیم‌گیری در توییتر از دست داده‌ام. من به زمان نیاز دارم تا بفهمم آیا می‌توان بار دیگر به توییتر اعتماد کرد یا خیر.»
لنسینگ می‌گوید روزنامه‌نگاران و کارکنان ان‌پی‌آر می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند آیا به استفاده از توییتر ادامه دهند یا خیر.
وی در ایمیلی به کارکنان در توضیح این تصمیم نوشت: «این برای کار جدی که همه شما در اینجا انجام می‌دهید، نوعی زیان خواهد بود اگر به اشتراک‌گذاری آن در پلتفرمی ادامه دهید که منشور فدرال برای رسانه‌های عمومی را با کنار گذاشتن استقلال سردبیری مرتبط می‌کند.»
برای سال‌ها، بسیاری از روزنامه‌نگاران توییتر را برای رصد تحولات خبری، ارتباط با مردم در رویدادهای مهم و با منابع معتبر و به اشتراک گذاشتن پوشش آنها حیاتی می‌دانستند. اما تغییرات سیاستی که ایلان ماسک اغلب به شکلی عجولانه آنها را اعلام می‌کند، این امر را تضعیف کرده است. لنسینگ می‌گوید تنزل در فرهنگ توییتر - که حالا مالامال از محتوای توهین‌آمیز است - به تصمیم ان‌پی‌آر برای خروج از این پلتفرم کمک کرد.
این در حالی است که ماسک در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی که امروز منتشر شد، به نظر می‌رسد به دنبال سازش با روزنامه‌نگار مصاحبه‌کننده باشد. او گفت توییتر برچسب خود را برای بی‌بی‌سی به شکل «با بودجه عمومی» تغییر می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها