روز جهانی قدس در العالم؛

سخنرانی شخصیت های جهان اسلام و محور مقاومت در آیین "منبر القدس" / سیدحسن نصرالله: محور مقاومت در صف اول مقابله با اشغالگران است/ النخاله: مقاومت باید تا اخراج صهیونیست ها از سرزمین فلسطین ادامه یابد/ شیخ عیسی قاسم: بحران ها مردم بحرین را از حمایت از فلسطین باز نمی دارد/شیخ خزعلی: فلسطینیان امروز به جای سنگ، موشک و پهپاد هوشمند دارند/ رهبر مقاومت کرانه باختری: شعار «ما در بیت المقدس نماز خواهیم خواند» به زودی محقق می شود/رهبر انصارالله: شمارش معکوس برای پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده است

سخنرانی شخصیت های جهان اسلام و محور مقاومت در آیین
پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 18:58

شبکه خبری العالم در آستانه برگزاری روز جهانی قدس، با پخش زنده آیین "منبرالقدس" به عنوان بخشی از مراسم  روز جهانی بیت المقدس، به ارایه دیدگاه های رهبران و شخصیت های سیاسی جهان اسلامی در باره قدس، مقابله با رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت مبادرت کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنه شب در آیین "منبرالقدس" که به صورت زنده از شبکه خبری العالم پخش شد، با بیان این که بزرگداشت روز جهانی قدس تاکید می کند که بخشی از درگیری ملت برای آزادی فلسطین است، تصریح کرد، جهان به سوی چند قطبی شدن یعنی پایان سیطره تک قطبی به سرکردگی آمریکا در حال حرکت است.

محور مقاومت با بزرگداشت روز جهانی قدس، درصفوف اول مقابله با اشغالگران است

سید نصرالله تاکید کرد: هر ساله تاکید می شود که بزرگداشت روز جهانی قدس که امام خمینی (ره) بیش از 40 سال پیش آن را اعلام کرد، و آیت الله خامنه‌ای نیز بر ان تاکید دارد، بخش اساسی و واقعی از درگیری بزرگی است که امت و ملت ما برای آزادی قدس و همه فلسطین وارد آن شده اند ، نبردی که امروز صفوف اول آن کشورهای محور مقاومت، ملت ها و جنبش های مقاومت است.

وی افزود: در این سال شاهد شکست پروژه های تروریسم و تجاوز و آغاز استقبال منطقه از گزینه های صلح و گفتگو بودیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: احیای روز قدس بخش مهمی از نبردی است که ملت ما برای آزادی فلسطین انجام می دهد.

وی با بیان اینکه روند حل مشکلات بین‌الملل، به پایان فتنه ها و درگیری‌های داخلی که دشمن بدان اعتماد دارد کمک می‌کند، گفت: امسال شاهد بیرون آمدن قدرتمندانه و یکپارچه محور مقاومت از مشکلات بودیم. اختلافات رژیم صهیونیستی در 50 سال گذشته سابقه نداشته است.
سید حسن نصرالله تاکید کرد، افزایش ظرفیت‌های مقاومت در نوارغزه و تجمع فلسطینی‌ها اطراف مقاومت، ما را به نتایج درگیری و پیروزی قاطع بر دشمن می رساند.

وی همچنین تاکید کرد کرانه باختری امروز واقعاً سپر بیت المقدس است و مردم آن، مردان پیر و جوان خط مقدم دفاع از مقدسات هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنچه باید در محور مقاومت ما را نگران کند چگونگی حمایت و پشتیبانی برای ادامه مقاومت در کرانه باختری و فلسطین است.

النخاله: مقاومت باید تا اخراج صهیونیست ها از سرزمین فلسطین ادامه یابد

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود گفت: عرصه‌های مقاومت بر حضور و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت تأکید دارد.

النخاله امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در آیین منبر القدس تاکید کرد: قدس عنوانی است که خلاصه‌ای از فلسطین است و ما این روز را به عنوان مناسبتی بزرگ گرامی می داریم تا بر وحدت ملت خود درباره قدس و مسجد الاقصی تأکید ‌کنیم».

وی افزود: جهاد و مبارزه ما برای آزادی بیت المقدس و فلسطین است که ظلم دنیا در آن نمایان است و با خدا و سپس با خود در ادامه این راه تجدید میثاق می کنیم.
النخاله با تاکید بر اینکه روز بیت المقدس عنوان خیزش ملتی است که به شدت یقین به پیروزی و آزادی فلسطین و بیت المقدس و مسجد الاقصی دارد، تاکید کرد که بیت المقدس و مسجدالاقصی و مقدسات آن زیر کفش مهاجمان قاتل ناله می کند و بی وقفه شهید تقدیم می کند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: صهیونیست های قاتل با زیرپا گذاشتن مقدسات، انسان و قرآن، در ساعات عبادت فلسطینیان در ماه مبارک رمضان صحنه های فجیعی در مسجد الاقصی به وجود آوردند اما مردم شجاع ما دلاورانه با آنان مقابله کردند.

وی تاکید کرد مردم مبارز فلسطین و مبارزان قهرمان که در سراسر فلسطین و کرانه باختری و گردان های رزمی آن پراکنده شده اند، امروز سپر بیت المقدس هستند.

شیخ عیسی قاسم: بحران ها مردم بحرین را از حمایت از فلسطین باز نمی دارد

شیخ عیسی قاسم، مرجع دینی بحرین تأکید کرد که مسجد الاقصی در اعماق احساسات ملت مسلمان جا دارد و همه فرقه های اسلامی در مسأله تکریم قدس اتفاق نظر دارند.
وی گفت: مردم بحرین می دانند که مسئله فلسطین مسأله همه مسلمانان است و پیروزی در این قضیه، رحمتی برای همه بشریت است هر چند غرق در بحران باشند.
شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: بحران ها مردم بحرین را از منافع فلسطینی ها، حق و حقوق آنها و اجرای عدالت باز نمی دارد.
آیت الله عیسی قاسم به جوانان مقاومت در کرانه باختری و تمامی مبارزان مقاومت در فلسطین درود فرستاد.

مفتی عراقی خطاب به مردم فلسطین: مردم عراق با دل و جان در کنار شما هستند

مفتی عراق، شیخ مهدی الصمیدعی، تأکید کرد که واعظان، ائمه مساجد و جوانان می خواهند روز قدس را روز تجمع در حمایت از بیت المقدس قرار دهند.
الصمیدعی به حاکمان عرب توصیه کرد در قضیه مردم مظلوم فلسطین، از خدا بترسند و اظهار امیدواری کرد آنها هم مانند جوانان فلسطین، وجدان و شجاعت داشته باشند.
مفتی عراق خطاب به جوانان مبارز فلسطین گفت: قلب و روح مردم عراق با شما است.

شیخ خزعلی: فلسطینیان امروز به جای سنگ، موشک و پهپاد هوشمند دارند

شیخ قیس خزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق نیز اظهار داشت: کاملا واضح است که تمام تلاش‌های استکبار جهانی برای حمایت از رژیم غاصب، از جمله «عادی‌سازی» نتیجه نداده و نخواهد داشت.
شیخ خزعلی افزود: فلسطینیان امروز به جای سنگ، موشک و پهپاد هوشمند دارند.
وی اشاره کرد که عراق نقطه عطف بسیار خطرناک و مرحله دشواری را پشت سر گذاشت و برخی تلاش کردند عراق را از حمایت از آرمان های ملت بازدارند.

شیخ خزعلی تاکید کرد وقتی عراق قدرتمند باشد، به این معنی است که اوضاع فلسطین و بیت المقدس، خوب خواهد شد.

مادر شهید ابراهیم النابلسی: اراده مقاومت و مردم فلسطین شکسته نخواهد شد

مادر شهید ابراهیم النابلسی گفت: روز قدس روز بسیج نیروها برای مقابله با دشمن و آزادسازی فلسطین از دست صهیونیست های متجاوز است.
این مادر شهید فلسطینی با درود بر شهیدان و دلیرمردان راه مبارزه با اشغالگراان تاکید کرد که اراده مقاومت و مردم فلسطین هرگز شکسته نخواهد شد.

جردات: شعار «ما در بیت المقدس نماز خواهیم خواند» به زودی محقق خواهد شد

خالد جردات از رهبران برجسته مقاومت در کرانه باختری، تأکید کرد که هر سال که می گذرد، همه بیشتر متوجه می شوند که بیت المقدس آرمان مجاهدانی است که آتش بس نمی شناسند.
جردات خاطرنشان کرد: محور شرارت برای یهودی سازی بیت المقدس و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم فلسطین تلاش می کند، اما همزمان محور خیر با هر وسیله ممکن از آن دفاع می کند.
وی از حمایت ایران در همه زمینه ها از فلسطین و مقاومت مردمی آنها علیرغم سختی شرایط قدردانی کرد.
جردات تاکید کرد که شعار «ما در بیت المقدس نماز خواهیم خواند» در آینده نزدیک به وقوع خواهد پیوست.

شیخ عکرمه صبری: قطب نما باید ثابت و دائمی به سمت بیت المقدس باشد

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی در آیین "منبرالقدس" به عنوان بخشی از مراسم روز جهانی بیت المقدس گفت: بیت المقدس باید هر روز در قلب، روح و ذهن ما حضور داشته باشد و قطب نمای ملت مسلمان باید ثابت و دائم به سمت بیت المقدس باشد.

شیخ صبری در ادامه سخنان خود افزود: بیت المقدس محور فلسطین، بلکه محور جهان اسلام است، بله، در چنین روزی مسلمانان روز جهانی قدس را بپا می دارند تا تأکید کنند که این موضوع یک مسئله زنده است. موضوعی است تغییر ناپذیر، موضوعی است که تا زمانی که مردانی به آن ایمان داشته و آن را محور و نقطه تمرکزمی دانند، نمی میرد.».

الحوثی: شمارش معکوس برای پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده است

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: روز قدس فرا می رسد تا احساسات جهاد و طرد "اسرائیل" در دل مردم مسلمان و برای بیداری ملت های اسلامی زنده بماند.

الحوثی خاطرنشان کرد: روز قدس در به وجود آمدن بینش صحیح برای رسیدن به نتیجه اجتناب ناپذیر در وعده الهی برای دستیابی به یک پیروزی قاطع کمک می کند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم یمن عملا به دنبال حضور در کنار مردم آزاده در نبرد سرنوشت ساز هستند، گفت: جهاد با دشمن صهیونیستی و سلطه طلبی آمریکا رکن اساسی پروژه ما است."
الحوثی ادامه داد: ترس و نگرانی شدید صهیونیست ها از نهضت مردم ما و تلاش خستگی ناپذیر آنها برای تقویت توان نظامی خود و هم چنین مراحل مرگ و شمارش معکوس برای پایان رژیم صهیونیستی عملا آغاز شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن در پایان سخنان خود از امت اسلامی خواست تا روز جهانی قدس را گرامی بدارند.

جمیل مزهر: روز قدس ،روز تبلور وحدت مردم و آزادگان جهان است

جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه مردمی فلسطین با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش های بی وقفه اش برای حمایت از آرمان فلسطین، روز جهانی قدس را مناسبتی دانست که در آن وحدت مردم کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان تجلی می یابد.

مزهر نیز امروز (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در آیین "منبرالقدس" تاکید کرد: بزرگداشت روز جهانی قدس تاکیدی بر حمایت بی‌پایان جمهوری اسلامی از فلسطین، مردم و مقاومت و ارزش و جایگاه ویژه مسجدالاقصی نزد آزادگان جهان است.
معاون دبیرکل جبهه مردمی فلسطین تاکید کرد، روز جهانی قدس مناسبتی است که در آن وحدت مردم کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان و تجمع آنها حول موضوع کنونی تجسم پیدا می‌کند.

وی گفت: بزرگداشت این مناسبت یادآور واقعیت رنج مردم فلسطین تحت اشغال به ویژه در شهر بیت المقدس است که در معرض سیاست های یهودی سازی و اسرائیلی سازی است.

اسقف عطاالله حنا: قدس امانتی بر دوش مسلمانان و مسیحیان است

عطا الله حنا اسقف، کلیسای ارتدوکس یونانی سباستین، در مراسم منبرالقدس، به عنوان بخشی از مراسم روز جهانی قدس، تاکید کرد بیت المقدس امانتی نزد مسلمانان و مسیحیان است.

حنا در ادامه سخنان خود افزود: مسجد الاقصی و کلیسای قیامت دوقلوهای جدایی ناپذیر هستند و وحدت ما نقطه قوت ماست و به اذن الهی در این سرزمین مبارک و در این شهر مقدس متحد بوده و خواهیم ماند.»
وی تاکید کرد: یک اشغالگری نژادپرستانه وحشیانه وجود دارد که به دنبال ریشه کن کردن ما و از بین بردن آثار شهر ماست، اما اشغالگران در برابر پیوند مردم ما و پایبندی به حقوق و اصول خود موفق نخواهند شد.

پربیننده ترین خبرها