سخنرانی السنوار به مناسبت روز جهانی قدس

سخنرانی السنوار به مناسبت روز جهانی قدس
جمعه 25 فروردين 1402 - 19:33

یحیی السنوار ، رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت جمهوری اسلامی ایران و سوریه نقشی مهم را در شکل گیری مقاومت و گسترش روابط با حزب الله لبنان ایفا کردند.

العالم - فلسطین

یحیی السنوار ، رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) جمعه شب در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت : جهان شاهد جنگی دینی تلمودی بر سر قدس و کرانه باختری است.

وی با بیان اینکه روز قدس به باروت، تونل، موشک و رزمندگانی تبدیل شده که در همه میادین حضور دارند، افزود: ما محور قدس را می سازیم.

السنوار اظهار داشت : بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و تسریع در بازسازی ویرانه های جنگ در این کشور بسیار ضروری است.

السنوار با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات میان کشورهای عربی و اسلامی ، گفت وحدت واجب شرعی است و کشورهای عربی و اسلامی باید با یکدیگر مصالحه کنند و به درگیری های داخلی پایان دهند.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران به وصیت امام خمینی (ره) در زمینه برگزاری روز جهانی قدس به بهترین شکل عمل کرد.

وی خطاب به حکام عرب گفت که صرفا محکوم کردن لفظی فایده ای ندارد و باید موضعی عملی را در زمینه قطع روابط با رژیم صهیونیستی اتخاذ کنید.

السنوار درباره سخنان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت که این سخنان ، تاکیدی بر حمایت ایران از فلسطین است که ما به آن افتخار می کنیم.

وی همچنین پایبندی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله به آرمان فلسطین، مقدسات و مردم فلسطین را ارج نهادو گفت یکی از اهداف رهپویان راه آزادی فلسطین ، ایجاد الفت در میان امت است.

پربیننده ترین خبرها