۱۴ نماینده کنگره خواستار تغییر سیاست آمریکا در قبال رژیم اسرائیل شدند

۱۴ نماینده کنگره خواستار تغییر سیاست آمریکا در قبال رژیم اسرائیل شدند
شنبه 26 فروردين 1402 - 10:03

گروهی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور درخواست کردند تا سیاست واشنگتن در قبال مساله فلسطین و اسرائیل را تغییر داده و درباره استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات ایالات متحده تحقیق کند.

العالم - آمریکا

به گزارش الجزیره، چهارده نماینده روز پنجشنبه در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تاکید کردند که دولت بایدن درباره استفاده از سلاح‌های آمریکایی در نقض حقوق فلسطینی‌ها تحقیق کند.

آنها همچنین درخواست کردند که دولت بایدن اطمینان حاصل کند که «پول رای‌دهندگان آمریکایی صرف پروژه های شهرک‌سازی‌های غیرقانونی نمی‌شود.»

در نامه این نمایندگان کنگره آمریکا آمده است: ما از دولت شما می‌خواهیم که با تقویت روش‌های ردیابی مالی و نظارتی اطمینان یابد که همه کمک‌های خارجی آتی به اسرائیل از جمله سلاح‌ها و تجهیزات برای حمایت از نقض آشکار حقوق بشر صرف نمی‌شود.

جمال باومن عضو مجلس نمایندگان و سناتور برنی سندرز از امضاکنندگان اصلی این نامه هستند و از کنگره نیز درخواست کردند تا کمک‌های نظامی ۳.۸ میلیارد دلاری را که آمریکا هر ساله به اسرائیل می‌دهد، محدود کند.

بت میلر مدیر سیاسی گروه «صدای یهودی برای اقدام صلح» که از حقوق فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، به الجزیره گفت: نامه این چهارده نماینده بیانگر تغییر سریع دیدگاه‌های دموکرات‌ها در آمریکاست.

وی افزود: آمریکایی‌ها خواهان پایان حمایت ایالات متحده از خشونت آشکار اسرائیل علیه فلسطینی‌ها هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها