راز شکست توطئه های آمریکایی ـ صهیونیستی و بیداری امت اسلامی

راز شکست توطئه های آمریکایی ـ صهیونیستی و بیداری امت اسلامی
شنبه 26 فروردين 1402 - 09:47

برخی معتقد بودند که روز جهانی قدس، در محدوده جغرافیای ایران باقی خواهد ماند و صرفا روزی نمادین است ولی تجربه ثابت کرد که این باور کاملا اشتباه بوده، و امروز روز قدس بخشی لاینفک از اعمال ماه مبارک رمضان در نزد مسلمانان جهان است.

العالم- تحلیل روز

تدبیر و درایتی که پشت تصمیم حضرت امام خمینی( ره) مبنی بر انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس بود، هر روز بیشتر بر جامعه جهانی محرز می‌شود. قدس یک شهر معمولی مانند دیگر شهرها نیست بلکه یک باور، هویت، شعار و قطب‌نمای هر مسلمانی است. اگر چه ابعاد این تدبیر و حکمت بنیانگذار جمهوری اسلامی، با انتقال قضیه فلسطین از محیط عربی به محیط گسترده و بزرگ‌تر اسلامی تقریبا آشکار شده است و حوادث و رخدادهای چند روز اخیر در فلسطین و منطقه ابعاد دیگری از این تدبیر را عیان کرد و باعث بیداری ملت‌های اسلامی شد.

برای اینکه از میزان نفوذ و تاثیر قدس به عنوان قطب‌نمایی خطاناپذیر برای فلسطینیان و ملت‌های اسلامی آگاه شویم نگاهی گذرا به اهداف و انتظارات ائتلاف شر آمریکایی- صهیونیستی می‌اندازیم که بر حذف قضیه فلسطین، تجزیه و فروپاشی محور مقاومت و غرق کردن منطقه در هرج و مرج و درگیری‌ها متمرکز است، توطئه‌هایی که همگی با دیوار بزرگی به نام قدس برخورد کرده است.

آمریکا طی سال‌های گذشته با استفاده از تمام ابزار و ظرفیت‌هایش و از طریق فشار بر برخی حکومت‌های عربی جهت عادی‌سازی با رژیم اشغالگر، بر حذف قضیه فلسطین شرط‌بندی کرده است.

آمریکا و رژیم اسرائیل با هدف جلوگیری از اتحاد فلسطینیان و در انزوا نگه‌داشتن نوار غزه، روی ایجاد تفرقه میان این باریکه و کرانه باختری شرط‌بندی کرده‌اند.

رژیم اسرائیل تقسیم فلسطینیان بر اساس جغرافیا، مانند "عرب ۴۸"، قدسی‌ها، کرانه باختری و اهالی غزه، روی متفرق کردن آنها حساب باز کرده و وانمود می‌کند که هر کدام از این فلسطینیان در این دسته‌بندی مشکلات، مسائل و دغدغه‌های خاص خودشان را دارند.

آمریکا و رژیم اسرائیل برای تضعیف و تجزیه سوریه و حذف آن از محور مقاومت نیز به تحمیل جنگ جهانی بر سوریه مبادرت کردند.

آنها با گسیل گروه‌های تکفیری از سراسر جهان و انتقال آنها به سوریه و تبدیل جنگ در سوریه به یک درگیری فرقه‌ای، بر تضعیف حزب‌الله در سوریه نیز متمرکز شدند.

آمریکا و رژیم اسرائیل در ادامه سیاست های توطئه آمیزشان بر ایجاد فاصله و جدایی عرصه‌های مقاومت در فلسطین و منطقه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

همه این برنامه ریزی و شرط‌بندی‌های آمریکا و اسرائیل، به لطف قدس، شکست خورده و لذا، رژیم اشغالگر تلاش می‌کند با یورش‌های مستمر به مسجدالاقصی و تعدی به قدسی‌ها، قدس را از صاحبان اصلی‌اش خالی کند. در حالی‌که کرانه باختری به سپری برای مسجدالاقصی تبدیل شده و نه تنها کرانه باختری و نوار غزه با هم متحد شده‌اند بلکه اتحاد میان میدان‌های مقاومت در نوار غزه، کرانه باختری، قدس، لبنان، سوریه، عراق، ایران و یمن شکل گرفته است.

حالا با گذشت زمان، حکمت نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره)، کاملا آشکار شده است. هیچ اختلافی میان مسلمانان بر سر این موضوع، که روز جمعه بهترین روز خداست و ماه رمضان بهترین ماه خدا و حرمت مسجدالاقصی در نزد خداوند مانند حرمت حرمین شریفین است، نیست. اگر این نمادها مسلمانان را متحد نکند، پس عامل اتحاد چیست؟

پربیننده ترین خبرها