در گفت وگو با العالم؛

پژوهشگر لبنانی: رؤیای آزادی فلسطین به واقعیت نزدیک تر شده است

شنبه 26 فروردين 1402 - 10:18

پژوهشگر سیاسی لبنانی تأکید کرد که بزرگداشت روز جهانی قدس امسال رویکرد قلبی و واقعی مسلمانان به آرمان فلسطین را نشان داد و باعث شد رؤیای آزادسازی سرزمین های اشغالی فلسطین واقعی تر و نزدیک تر به نظر برسد، آنگونه که محور مقاومت هم اکنون از آن صحبت می کند و بر همین اساس وحدت میدان ها به وحدت جبهه ها تبدیل شده است.

العالم _ فلسطین

وسیم بزی پژوهشگر سیاسی لبنانی ، در گفت و گو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: روز قدس امسال حاوی عناصر جدید دیگری هم بود هرچند دیر زمانی است که از اقدام امام خمینی رحمت الله علیه در اعلام جمعه پایانی رمضان هر سال به عنوان روز قدس می گذرد، اقدامی که عملاً به یک مناسبت جهانی تبدیل شده که قضیه قدس و فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: اشتیاق رهبران محور مقاومت برای نشان دادن حضور هم زمان خود در این مراسم و حمایت از فلسطین، مشخصه بارز مراسم امسال بود به ویژه که همه آنان هم زمان درباره قدس و فلسطین سخن گفتند و بر اتحاد محور مقاومت تاکید کردند.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد تمرکز رهبران مقاومت بر اجتناب ناپذیر بودن آزادی فلسطین بود و همین یقین و رویکرد احساسی و واقع بینانه باعث می شود قضیه فلسطین بیش از پیش واقعیت یابد و کمک می کند تا رؤیای آزادی فلسطین به واقعیت نزدیک تر شود.

پربیننده ترین خبرها