گزارش العالم از راهپیمایی روز جهانی قدس در نوار غزه/ غزه شمشیر قدس و کرانه باختری سپر آن است

شنبه 26 فروردين 1402 - 17:23

نوار غزه شاهد راهپیمایی گسترده در روز جهانی قدس با شعار "کرانه باختری سپر قدس است" بود. گروه‌های فلسطینی در جریان این راهپیمایی از نقش فزاینده محور مقاومت در رویارویی با تجاوزات رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین تمجید کردند.

العالم- فلسطین

"خالد البطش" رهبر جنبش جهاد اسلامی به خبرنگار العالم گفت: پیام مردم فلسطین در روز جهانی قدس پیام وفاداری به امام خمینی( ره) و تأکید بر وحدت امت عربی و اسلامی برای احیا و آزادسازی قدس است و راه آزادسازی آن تنها مقاومت، سلاح و اتحاد ملت مسلمان است.

"محمد الزق" عضو دفتر سیاسی جبهه النضال الشعبی (مبارزه مردمی) در گفت‌وگو با خبرنگار العالم، مقاومت را تنها گزینه ملت فلسطین در مقابله با جنایات رژیم اسرائیل عنون کرد.

مراسم‌ها و برنامه‌های مردمی در نوار غزه برای گرامیداشت روز جهانی قدس در حالی برگزار شد که تمام گروه‌های مقاومت در آن مشارکت داستند. سخنرانی "آیت الله سید ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چنین روزی، به صورت زنده در نوار غزه پخش شد و او در سخنان خود برای فلسطینیان، از آنان خواست به مبارزه با اسرائیل ادامه دهند و قول داد که ایران "به طور کامل از مقاومت" حمایت کند.

"یحیی السنوار" رهبر جنبش حماس نیز برای اولین بار طی یک سال گذشته در ملأ عام ظاهر شد و در مراسم روز جهانی قدس حضور یافت. او بر وحدت صفوف مقاومت در داخل و خارج تأکید کرد.

السنوار در سخنانی به مناسب روز جهانی قدس با تاکید بر اینکه همه امت اسلامی درباره قدس اتفاق نظر دارند، ابراز امیدواری کرد که تمامی فلسطینیان با شکست و نابودی رژیم صهیونیستی در روز قدس، سال آتی در صحن‌های مسجد الاقصی گردهم بیایند.

فلسطینیان و همچنین حامیان آنها در روز جهانی قدس بار دیگر تاکید کردند که تحریم‌ها و تهدیدها اراده آنها را تضعیف نخواهد کرد، آنها خاطرنشان کردند که اگر غزه شمشیر قدس است کرانه باختری نیز سپر آن است و حدفاصل شمشیر و سپر، مقاومت است که بر آزادسازی قدس چشم امید دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها